استاندار فارس بر ارتقاء جایگاه سواد آموزی در استان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تبادار استاندار فارس در بیست و سومین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی فارس اظهار کرد: بی سوادی عامل بسیاری از ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: امروز نرخ جرم بین افراد بی سواد بسیار بالا است که با ریشه کن کردن آن با کمک همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان می‌توان از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.

استاندار فارس با انتقاد از اینکه فارس در امر باسوادی رتبه نامطلوبی را در کشور دارد، ادامه داد: متولیان این امر با برنامه ریزی، آسیب‌ها را هدف گذاری و ضعف‌ها و قوت‌ها را شناسایی کنند تا رتبه سواد آموزی در فارس به جایگاه اصلی خود برسد.

تبادار با اشاره به اینکه نباید نو سوادان را پس از آموزش رها کرد، گفت: آموزش‌های نهضت سواد آموزی مختص خواندن و نوشتن تنها نباشد و در کنار آن کتاب خواندن، حرفه آموزی و مهارت آموزی نیز آموزش بدهند تا در عرصه اقتصادی، فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعتماد به نفس داشته باشند.

معاون سوادآموزی فارس هم در این نشست بیان کرد: نزدیک به ۹۶ درصد از جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان فارس باسواد هستند.

عیسی ملک پور با بیان اینکه بیش از ۸۸ درصد از کل جمعیت ۶ سال و بالاتر استان فارس باسواد هستند، افزود: در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۴۸۷ هزار و ۳۵۶ نفر و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۱۳۱ هزار و ۹۶۳ بی‌سواد در فارس وجود دارد.

ملک پور با یادآوری اینکه درصد جمعیت بی‌سواد استان فارس کمتر از میانگین کشوری است، گفت: حدود ۴ درصد از کل جمعیت استان فارس را افراد بی‌سواد تشکیل می‌دهند، اما بخشی از این جمعیت به علت بیماری، آموزش پذیر نیستند.

در بیست و سومین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی فارس از ۱۲ دستگاه برتر استان در حوزه سواد آموزی تجلیل شد.

انتهای پیام/ن

صحبت های استاندار فارس در بیست و سومین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.