پلیس فتا استان مرکزی توصیه کرد؛

چند نکته برای ارتقاء امنیت مودم‌های همراه و خانگی

پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی به کاربران توصیه کرد برای ارتقاء امنیت مودم‌های همراه و خانگی نکاتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر رعایت نکات امنیتی در فضای وب به کاربران مودم‌های همراه و خانگی چند نکته را گوشزد کرد.

یکی از مواردی که کاربران کمتر به آن توجه دارند، انتخاب پسورد مناسب برای مودم‌های وایرلس و یا ADSL می‌باشد.

متاسفانه نداشتن اطلاعات کافی از نحوه استفاده صحیح از مودم‌های ADSL و انجام تنظیمات امنیتی، دردسر‌های زیادی را برای کاربران به وجود می‌آورد و مجرمان سایبری با به کارگیری و سوءاستفاده از اکانت اینترنتی شما مرتکب جرم شده در حالی که فرد قربانی در مقابل مقام قضائی باید پاسخگوی عملی که آن را انجام نداده، باشد.

کاربران و استفاده کنندگان از مودم‌های وایرلس و ADSL در قبال اکانت خود مسئول بوده بنابراین کاربران باید در مورد امنیت وای فای به نکاتی همچون استفاده از یک پسورد WPA قوی و امن (ترکیبی از اعداد، حروف و علامت) و نیز استفاده از یک نام مستعار توجه داشته باشند.

گام دیگر افزایش امنیت مودم کاربران، مخفی سازی SSID و یا به‌اصطلاح، خاموش کردن SSID Broadcasting است و کاربران می‌توانند در تنظیمات مربوط به Wireless مودمشان، این گزینه را پیدا کرده و با خاموش کردن این قابلیت، نام مودم خود را از لیست وایرلس‌ها ناپدید کنند.

کاربران و شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام /ج

نکاتی برای برای امنیت بیشتر مودم‌های همراه و خانگی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.