انهدام باندی با ۴۳۸ فقره کلاهبرداری تلگرامی در استان مرکزی

پلیس استان مرکزی اعضای باندی که با استفاده از ربات تلگرامی ۴۳۸ فقره کلاهبرداری می‌کردند دستگیر کرد.

انهدام باند کلاهبرداری تلگرامی در استان مرکزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باندی که اطلاعات ۴۳۸ نفر را با استفاده از یک ربات تلگرام جعلی سرقت و بیش از ۶۰۰ میلیون ریال از حساب آنان برداشت کرده بودند، خبر داد.

سردار عزیزی افزود: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت سه میلیون و ۷۰۰ هزار ریال از حساب بانکی‌اش بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی چندی پیش از ربات تلگرامی که با عناوین و وعده‌های دروغین فعالیت دارد، استفاده کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی‌اش در این ربات، متوجه برداشت غیرمجاز از حسابش شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم اصلی این پرونده در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و با کسب نیابت قضائی در عملیات پلیس دستگیر و به اراک منتقل شد.

دستگیری همدستان متهم در ۲ عملیات جداگانه

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه متهم به جمع آوری اطلاعات حساب بانکی ۴۳۸ نفر و برداشت ۶۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی آنان با همدستی دو تن از دوستان خود اعتراف کرد ادامه داد: همدستان متهم در دو عملیات جداگانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت پایین و این قبیل موضوعات تبلیغاتی دروغین بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب‌های شهروندان است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.