۸ نکته برای جلوگیری از حملات جاسوس‌افزار‌ها

پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن هشدار درباره جاسوس افزار‌ها ۸ نکته برای جلوگیری ازآن‌ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به جاسوس افزار‌ها مانند ویروس و کرم ۸ نکته برای جلوگیری حملات جاسوس‌افزار‌ها را به شرح زیر اعلام کرد.

 غیر فعال کردن ویژگی اتوران

هنگامی که یک دستگاه USB به کامپیوتر متصل می‌کنید، اگر پنجره‌ای باز شود و گزینه‌هایی برای دیدن فایل یا پوشه‌ها ارائه دهد، نتیجه میگیریم که ویژگی autorun سیستم شما فعال است و این ویژگی یکی از رایج‌ترین را هها برای نصب اتوماتیک تروجان، کرم، جاسو س. افزار و…میباشد.

مراقب تبلیغ افزار‌ها باشید

نرم افزار‌های زیادی در اینترنت موجود می‌باشندکه بسیاری از آن‌ها می‌توانند مفید باشند، امانمی دانید که آیا آن‌ها اپلیکیشن مخربی دارندیا خیر؛ حتی بسیاری از نرم افزار‌هایی که فکرش را نمی‌کنید جاسوس افزار داشته باشند، می‌توانند حامل آن‌ها باشند. همیشه منبع نرم افزار سایت و صفحات اجتماعی و… را قبل از اعتماد به آن‌ها و اعمال تغییرات برکامپیوترتان بررسی کنید.

مواظب تبلیغات پاپ آپ (popup)باشید

خصوصاً  مواظب پاپ آپ  هایی که ناخواسته هستند و پیشنهاد جایزه میدهندباشید و به تبلیغاتی که به صورت ناخواسته ظاهر میشوند، بی توجهی کنیدو به هیچ عنوان به این تبلیغات پاسخ ندهید؛ حتی اگر دکمه‌های Cancel یا Close را نشان میدهند، روی آن‌ها کلیک نکنید و فقط روی مرز پنجرهدر بالای صفحه، کلیک راست کنید و Close را بزنید.

هرگز پیوست‌ها را در ایمیل‌ها از فرستنده‌های ناشناخته و ناخواسته دانلود نکنید

این گزینه کاملاً مشخص است.؛ همیشه قبل ازکلیک بر روی لینک یا دانلود پیوست درایمیل‌های غیر منتظره احتیاط کنید؛ شایدایمیل‌هایی دریافت کنید که به نظر از بانک شمایا مغازه‌های آنلاین معتبر باشند؛ در چنین مواقعی احتیاط کنید و اگر باید به لینک دسترسیپیدا کنید، اول URL را بررسی کنید و به صورت دستی آن را در مرورگر تایپ کنید.

حفاظت سند باکس (Browser Sandbox) جعبه مرورگر را بکار گیرید

دانلود‌های اجباری (Drive-by)، راهی برای نفوذ بدافزار‌ها برای آلوده کردن کامپیوتر شما از طریق سایت‌های مخربمی باشند؛ تنها با مشاهده این سایت ها، بدافزار میتواند به صورت اتوماتیک دانلود و وارد سیستم شما شود؛ این روش یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای آلوده کردن کامپیوتر‌ها می‌باشد.
جعبه مرورگر (سندباکس)، شما را وارد یک محیط مجازی می‌کند و هر فایلی را که شما دانلود می‌کنید یا به صورت خود به خودی از مرورگر دانلود می‌شود، در این محیط به صورت ایزوله باقی می‌ماند و نمیتواند هیچ آسیبی به کامپیوتر شما وارد کند.

مسدود کننده پاپ آپ (Popup blocker) را روشن کنید

یکی از راه‌های ساده برای بستن تبلیغات پاپ آپ، استفاده از پاپ آپ بلاکر یا همان مسدودکننده پاپ آپ در مرورگر میباشد؛ اما این نکته را نیز باید ذکر کنیم که برخی سایت‌ها برای انجام برخی کاربرد‌های مشخص، نیازمند پاپ آپ هستند؛ بنابراین باید این ویژگی را برایسایت‌های مورد اعتماد خاموش کنید.

سیستم عامل و بقیه نرم افزار‌ها را به روز نگهدارید

سیستم عامل‌ها و نرم افزار‌هایی که بروز نیستندمی توانند درب ورودی برای نفوذ مجرمین سایبری به سیستم باشند.
نرم افزاری که بروز نیست شامل آسیب پذیری‌هایی است که به وسیله آن‌ها هکر می‌تواند روی سیستم شماجاسو س. افزار یا بقیه بدافزار‌ها را نصب کند.

 از راه حل آنتی ویروس چند لایه استفاده کنید

بدافزار‌های امروزی به هیچ عنوان مشابه بدافزار‌های گذشته نیستند؛ با گذر زمان، حمله کنندگان یاد گرفته اندکه چگونه بدافزارهایشان را مخفی تر، سازگارتر، انعطاف پذیر و آسیب پذیرتر کنند.
یک آنتی ویروس معمولی نمیتواند شما را از همه این تهدیدات با هم حفاظت کند؛پس از آنتی ویروسی استفاده کنید که نه تنهاجاسوس افزار‌ها را شناسایی می‌کند، بلکه همه نوع بدافزار‌ها رانیز مهار می‌کند (چه بدافزار، شناخته شده و چه ناشناخته باشد).
علاوه بر آن، این نوع آنتی ویروس میتواند از حفاظت سندباکس که بالاتر به آن اشاره شد نیزپشتیبانی کند و قابلیت حفاظت وبی داشته باشد که با آن سایت‌های کلاهبرداری و آلوده را مسدود کند.

بد افزار و جاسوس افزار چیست

بدافزار به برنامه‌هایی گفته می‌شود که توانایی آسیب رساندن به یک سیستم کامپیوتری یا شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها را دارند.

جاسوس افزار برنامه‌ای است که بدون اجازه کاربر روی سیستم کامپیوتری وی نصب شده، کنترل آن را از فرد می‌گیرد و اطلاعات شخصی وی را از جمله کلید‌هایی را که کاربر فشار می‌دهد و تقریباً همه نوع داده شامل اطلاعات خصوصی مثل کارت اعتباری یا اطلاعات بانکی، ID‌های لاگین و رمز عبور را جمع و ذخیره می‌کند و برای یک شخص ثالث می‌فرستد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.