رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی چه در کشور ما و چه در دنیا در حال رشد هستند و مقابله با آسیب‌های اجتماعی امروز تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی دغدغه جامعه جهانی/مستندخدمات قضایی ساخته می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،، یدالله موحد صبح امروز در نشست با مدیرکل و اعضای شورای معاونین صدا و سیمای مرکز استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد وخاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی گفت: واقعیت مطلب این است که مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در رهبری و هدایت افکار عمومی باید پیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: متولیان سلامت اجتماعی به دنبال راهکار‌هایی برای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش و کنترل جمعیت کیفری و کاهش پیامد‌های پس از ارتکاب جرم هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و افکار عمومی دو رکن اصلی برای تعقیب راهکار‌های پیشگیرانه هستند، گفت:رسانه‌ها می‌توانند با مدیریت افکار عمومی و ارائه الگو‌های رفتار با سالم سازی نگرش و بینش مخاطبان تاثیر بسزائی در کاهش انحرافات داشته باشند.

وی ادامه داد: بهره برداری از قدرت جادوئی رسانه یکی از راهکار‌های موجود برای هدایت افکار عمومی با رویکرد کنترل و کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان کرمان نیز در نشست مشترک با رئیس کل و معاونین دادگستری استان کرمان از ساخت مستند خدمات و دستاورد‌های دستگاه قضائی استان کرمان باهمکاری دادگستری در چهلمین سال پیروزی انقلاب خبر داد .

علیرمضانی  گفت:صداوسیمای کرمان آمادگی هرگونه با دادگستری استان کرمان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد.

وی با یادآوری این نکته که دستگاه قضائی و صداوسیما از حیث تشکیلاتی و اداری زیر مجموعه مقام معظم رهبری می‌باشند، گفت:دادخواهی وتظلم خواهی و مدیریت افکار عمومی دو رسالت سنگینی است که برعهده قوه قضائیه و صداوسیما نهاده شده است.

وی افزود:همانگونه که مطالبه گری برعهده سیستم قضائی است مطالبه گری در حوزه افکار عمومی نیز بر عهده صداوسیما می‌باشد

علیرمضانی با تاکید بر نقش رسانه ملی و دستگاه قضائی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: رسانه ملی در حوزه فرهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی و دستگاه قضائی در مقابله و مبارزه با جرائم و آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/ح


دیدار رئیس دادگستری با رئیس صداوسیمای کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار