در ادامه موج مخالفت‌ها با سیاست‌های ضدانسانی دولت آمریکا در برخورد با مهاجران، نویسنده مشهور نیویورک‌تایمز اجرای این سیاست‌ها را پایان آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار و نویسنده مشهور نیویورک‌ تایمز به شدت از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ انتقاد کرد.

«کورت آیکنوالد» از نویسندگان مشهور نیویور‌ک تایمز در واکنش به اقدامات بی‌رحمانه اخیر نیروهای مرزبانی آمریکا در برخورد با مهاجران در توییتر خود نوشت: با فرمان دونالد ترامپ، نیروهای پلیس مهاجرت آمریکا کودکان را از آغوش مادرانشان می‌رُبایند و به یتیم‌خانه می‌فرستند. آمریکا به پایان خط رسیده است، ما دیگر شهری بر فراز قله‌ها نیستیم، کابوسی هستیم تحت حکومتِ دیوانه‌ زنجیری که به خاطر بی‌رحمی‌اش ستایش می‌شود. ما مستحق همه این محکومیت‌های جهانی هستیم.

واکنش خبرنگار نیویورک تایمز

در ماه آوریل سال جاری میلادی یک سیاست جدید تحت عنوان «تحمل صفر»  (zero tolerance) علیه مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب غربی وارد آمریکا می شوند، اعلام شد. بر اساس این سیاست جدید، والدینی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، از فرزندانشان جدا می شوند و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت ملی مورد پیگیری قرار می گیرد. این سیاست دولت ترامپ انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشته است.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در واکنش به خشم جهانی نسبت به سیاستهای خشن و ضدانسانی دولت آمریکا بر اجرای این سیاست پافشاری کرد و گفت:  برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا چاره‌ای جز جدا کردن کودکان و انتقال آنها به اردوگاه‌ها ندارد. او  افزود: باید کودکان را جدا کنیم تا بتوانیم به محاکمه‌ والدین‌شان بپردازیم!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار