یک طرح آبیاری تحت فشار در منطقه ماهان شهرستان کرمان با حضور مسئولان در فضایی به وسعت 64هکتار به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با حضور فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، معاونین و مدیران این سازمان یک طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۶۴ هکتار در منطقه ماهان شهرستان کرمان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این طرح از نوع قطره‌ای دو خطی بوده و با هزینه کرد ۵.۵ میلیارد ریال که قریب به ۴.۵ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است اجرا شده است.

این طرح در باغ پسته اجرا و آب مورد نیاز از چاه با دبی ۴۵ لیتر در ثانیه تامین می‌شود و شیفت‌های آبیاری این باغ ۱۳ شیفت و دور آبیاری ۱۰ روز یکبار است.

در این افتتاحیه بابایی فرماندار شهرستان کرمان گفت: ضرورت دارد الویت اول را به بهینه سازی مصرف آب اختصاص دهیم و در این راستا باید از بهره برداران حمایت شود بطوریکه آنان به ما اعتماد نموده و با فرهنگ سازی مدیریت باغات به سمت مصرف بهینه آب و خروجی محصول سالم سوق داد.

وی افزود: با شرایط کنونی کشاورزی بصورت سنتی جوابگو نیست و باید این امر بصورت علمی و برنامه ریزی شده، مدیریت شود.

مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان در این مراسم گفت: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و هفته جهاد کشاورزی این طرح در این هفته افتتاح شد و در هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۲ طرح افتتاح شدند که بیشتر این طرح‌ها در حوزه آب و خاک می‌باشند.

وی افزود: تا کنون ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمان به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و ۲۰ درصد باغات شهرستان کرمان قابلیت تجهیز به این سیستم را دارند و در حال حاضر ۵۵۰۰ هکتار از اراضی جهت اجرا این سیستم‌ها شناسایی و در حال تکمیل پرونده هستند.

مسعودی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در این شهرستان انجام شده، افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۳۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده که ان شا الله تا آخر سال ۲۳۰۰ هکتار از اراضی به این سیستم مجهزمی شوند.

انتهای پیام/ی

اجرای آبیاری تحت فشار در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار