سرپرست استانداری کرمان با اشاره به معدنی بودن استان کرمان، گفت: باید به سمت این برویم که درآمد‌های شرکت‌های معدنی در راستای سرمایه‌گذاری پروژه‌های اقتصادی استان هزینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ،محمدجواد فدائی سرپرست استانداری کرمان در شورای معادن استان کرمان گفت: بانک‌های استان کرمان با ابلاغ مصوبه شورای معادن یا در صورت لزوم با نامه قوه قضاییه، حساب‌های بانکی و گردش مالی سالیانه هر یک از شرکت‌های معدنی استان را اعلام کنند. همچنین خوب است شرکت‌های معدنی تراز مالی آزمایش ماهانه خود را به مراجع ذیربط ارائه نمایند تا حضور مالی آن‌ها در استان مشخص گردد.

وی با بیان این مطلب که برای شرکت‌های بزرگ معدنی استان باید قبل از اجرای هر پروژه مجوز‌های لازم را اخذ کنند، اظهار کرد: اهمیت معادن کرمان بیشتر از آن جهت است که با توجه به وضعیت اقلیمی استان کرمان، نمی‌توانیم در بخش کشاورزی توسعه کمی داشته باشیم و باید روی توسعه کیفی بخش کشاورزی اقدام نمائیم.

سرپرست استانداری کرمان با اشاره به معدنی بودن استان کرمان، تصریح کرد: باید به سمت این برویم که درآمد‌های شرکت‌های معدنی در راستای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی استان هزینه شوند.

مهدی حسینی‌نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این شورا گفت: در سال گذشته مقرر شد که انتقال حساب شرکت‌های معدنی به استان کرمان را داشته باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اذعان برخی از شرکت‌های معادن مبنی براینکه حساب‌های آن‌ها به استان منتقل شده است، تصریح کرد: برخی از این شرکت‌ها مدعی هستند که ۹۰ درصد گردش مالی خود را به استان منتقل کرده اند که باید راستی آزمایی انجام شود و بانک‌ها نیز باید در این مورد همکاری کنند.

وی ادامه داد: بهره‌برداران معدنی که در جهت بهره‌برداری بهینه و صیانت از ذخایر معدنی و ارتقای بهره‌وری و اکتشاف و حفظ محیط زیست پروژه‌هائی ارائه دهند طبق تصویب شورای معادن تا ۲۰ درصد از پرداخت حقوق دولتی معاف هستند.

انتهای پیام/ی

راستی آزمایی شرکت های معدنی در کرمان

برچسب ها: استانداری ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار