۷۰۰ دانش آموز مشهدی در سه روز در خلوت با معبود درس عاشقی آموختند و شهد وصال را ملموس‌تر حس کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دانش آموزان هم به اعتکاف آمده اند تا از دنیا و دنیایی‌ها ببرند و وصل شوند به آن بی همتای آرامش بخش.
 
نفر به نفر به سمت مسجد گوهر شاد می‌آیند و خادمان با تواضع صف کشیده اند و با شیرینی و اسپند التماس دعا گویان استقبالشان می‌کنند.
 
تمرین خودسازی در کلاس معبود
یکی از دانش آموزان که در این جمع حضور داشت می‌گوید: آمده ام تا به دور از تمام مشغله‌های روزمره زندگی به فلسفه آفرینش فکر کنم.

دانش آموز دیگری معتقد است اعتکاف، اجتماعی قوی برای تمرین جمعی بودن و از خودگذشتگی است.


اعتکاف به نیابت از دانش آموزان فلسطینى


مجتبی مختارى مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوىهم در این باره می‌گوید:به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی دومین اعتکاف دانش آموزان رضوی همانند سال گذشته در سه روز پایانی ماه مبارک رمضان در حال برگزارى است.
تمرین خودسازی در کلاس معبود
وى افزود: اعتکاف نوجوانان موسسه جوانان رضوی، تنها اعتکافی است که برنامه‌های آن مخصوص نوجوانان طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوى با اشاره به نحوه ثبت نام معتکفین گفت: بالغ بر 2 هزار و 300 جوان از طریق سایت موسسه جوانان آستان قدس رضوى در این طرح ثبت نام و پس از قرعه کشی 700 نفر از این عزیزان در اعتکاف شرکت کردند.

مختارى افزود: خوشبختانه ظرفیت پذیرش نوجوانان در اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و امسال 550 پسر و 150 دختر و در نهایت 700 جوان رضوی معتکف شدند.
تمرین خودسازی در کلاس معبود
وی همچنین مشاوره و راهنمایی، کارگاه‌های مهارت افزایی و خلاقیت و جلسات هم اندیشی علمی و معرفتی، عزاداری و سینه زنى را از جمله برنامه‌های دومین اعتکاف دانش آموزان رضوی برشمرد.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم، شب وداع با پیکر دو شهید گمنام نیز در مسجد گوهر شاد با حضور دانش آموزان معتکف و زائرین امام رضا (ع.) برگزار شد.

این دانش آموزان آمده بودند تا سه روز در خلوت با معبود درس عاشقی بیاموزند و بگویند: سپاس خدایی را که هر وقت بخواهم می‌توانم صدایش کنم و هر گاه در پی خلوتی با او باشم بی هیچ واسطه‌ای می‌توانم داشته باشم.
 
انتهای پیام//م.ا

گزارشگر:محمد افتخاری
برچسب ها: رمضان 97 ، اعتکاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.