نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن انتقاد از قطعنامه شورای امنیت درباره غزه به دفاع از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان پرداخت.

دفاع نیکی هیلی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش از برگزاری جلسه رای‌گیری سازمان ملل در خصوص غزه به دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد قطعنامه مربوط به غزه که آمریکا در شورای امنیت با آن مخالفت کرد، اساسا قطعنامه‌ای نامتوازن است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، همچنین رویکرد شورای امنیت درباره غزه را مورد انتقاد شدید قرار داد و در ادعایی مضحک جنبش حماس را مسئول تخریب‌ها در سرزمین‌های اشغالی دانست.

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در نامه‌ای به نمایندگان دیگر کشورها  قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت را متنی اساسا ناسازگار خواند که حقایق اساسی درباره اوضاع در غزه را نادیده می‌گیرد. هیلی همچنین در این نامه اعضای سازمان ملل را به حمایت از اصلاحیه آمریکا از این قطعنامه ترغیب کرد و اقدامات جنبش حماس را محکوم کرد.

در نامه هیلی آمده است: اگر ما می‌خواهیم واقعا برای حفاظت از مردم فلسطین کاری کنیم، جامعه بین‌الملل باید رفتارهای خشونت‌آمیز حماس (!) را بدون درنگ محکوم نماید.

مقامات فلسطین و حامیان آنها خواستار برگزاری نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل در روز چهارشنبه به منظور ارائه یک قطعنامه در پاسخ به توسل نظامیان رژیم صهیونیستی به زور بویژه در غزه شدند. 

مجمع عمومی سازمان ملل قرار است با برگزاری نشستی،  به رای گیری درباره پیش نویس این قطعنامه بپردازد. این نشست پس از آن برگزار می‌شود که آمریکا در نشست اول ژوئن شورای امنیت سازمان ملل این قطعنامه را وتو کرد. در پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل از نظامیان رژیم صهیونیستی خواسته شده است تا اعمال هرگونه زور را متوقف نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار