مردم استان همدان بعد از استان های سیستان و بلوچستان و تهران بیشترین اظهارنامه های مالیاتی را تکمیل کرده اند.

همدان سومین استان کشور در ثبت اظهارنامه های مالیاتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی دلشادی ،مدیر کل امور مالیاتی استان همدان گفت: تاکنون 20 هزار نفر در استان همدان اظهار نامه مالیاتی را تکمیل کرده اند و این درحالی است که تاکنون 20 درصد اظهار نامه های پیش بینی شده استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهار نامه های مالیاتی صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه است افزود: کسانی که در مهلت مقرر اظهار نامه های خود را تایید می کنند شامل معافیت مالیاتی پایه ماده 101 می شوند و در غیر این صورت 30 درصد جریمه ماده 192 را باید پرداخت نمایند.

مدیر کل امور مالیاتی استان همدان با تاکید بر اینکه ثبت نام در سامانه مالیاتی کشور به آدرس www.tax.gov.ir   را مردم به روزهای پایانی موکول نکنند گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی برای ثبت اظهار نامه ها باز است و نیازی به مراجعه حضوری افراد به اداره های دارایی وجود ندارد و ممکن است در روزهای پایانی با توجه به ازدیاد مراجعه کنندگان به سایت اختلالات و یا قطعی هایی پیش آید .

دلشادی همچنین از تسهیلاتی برای کسانی که درآمد سالیانه آنها کمتر از 240 میلیون تومان است خبر داد و گفت: این افراد با مراجعه به سایت تنها نیاز است قسمت افزایش 5 درصدی مالیات را کلید کنند و دیگر نیاز به ثبت اظهار نامه مجزا برای درآمد های سال 96 ندارند.

وی ادامه داد: افراد حقیقی ، حقوقی و صاحبان املاک هم تا پایان تیر ماه فرصت دارند تا اظهار نامه مالیاتی خود را از طریق همین سامانه تسلیم نمایند.

پارسال صاحبان مشاغل، افراد حقیقی و حقوقی و صاحبان املاک در استان همدان 63 هزار اظهار نامه مالیاتی در استان همدان به ثبت رساندند.

انتهای پیام/ا

استان همدان استان پیشتاز در تسلیم اظهارنامه مالیاتی

برچسب ها: مالیات ، اظهارنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.