رئیس شورای اسلامي شهر همدان از راه‌اندازی دفتر سازمان یونسکو و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان خبر داد.

راه‌اندازی دفتر سازمان یونسکو در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی ، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در نشست هم‌اندیشی مشاوران رئیس شورا، با اشاره به اینکه راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت:  مکان راه‌اندازی این دفتر نیز مهیا شده و مذاکراتی به منظور راه‌اندازی دفتر سازمان فرهنگی یونسکو در راستای تعاملات فرهنگی بین‌المللی در همدان انجام شده است.

وی ادامه داد: برگزاری هرچه بهتر رویداد همدان 2018 نیاز به برنامه‌ریزی منسجم و کارآمد دارد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه اگر برنامه‌ محور عمل کنیم بسیار فراتر از رویداد تبریز می‌توانیم اثربخش باشیم، گفت: شهرداری برای اطلاع‌رسانی رویداد فراملی همدان 2018 نیاز به اعتبارات مالی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: اگر قرار است در کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی که به شهرداری محول شده، کار از مجموعه مدیریت شهری باشد اما منابع مالی در اختیار این مجموعه نباشد، شهرداری پاسخگوی این حجم از فضاهای محیطی و رسانه‌ای نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مقرر شده در همین رابطه با استاندار همدان به عنوان مدیریت ارشد استان نشستی برگزار کنیم، خاطر نشان کرد: مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی که به شهرداری محول شده نیازمند اختیارات تام و اعتبارات لازم است.

مولوی جذب گردشگر را مهمترین هدف برگزاری این رویداد بین‌المللی دانست و تصریح کرد: این هدف بسیار دارای اهمیت است و باید مقدمه‌ای شود تا طی سال‌های آینده بتوانیم در جذب گردشگر موفق عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش حضور گردشگران خارجی بهترین راه برای ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری و گردش اقتصادی است، ادامه داد: انتظار داریم برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در همدان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مکان راه‌اندازی این دفتر نیز مهیا شده و مذاکراتی به منظور راه‌اندازی دفتر سازمان فرهنگی یونسکو در راستای تعاملات فرهنگی بین‌المللی در همدان انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، یادآور شد: همدان توانمندی بالایی در برگزاری رویداد 2018 دارد منوط به اینکه اعتبارات تخصیص یافته این رویداد به درستی مدیریت و هزینه شود.

مولوی در ادامه از برگزاری مهمانی شورای شهر و مدیران شهرداری همدان با حضور 25 نفر از اساتید بزرگ علم ژنتیک شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی ژنتیک از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، مصر، مالزی و افغانستان  خبر داد و اظهار کرد: این میهمانی در راستای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای همدان در حوزه گردشگری و رویدادهای مهم همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و مجمع جهانی گردشگری برگزار شد.

وی با بیان اینکه همدان با وجود ظرفیت بزرگ بوعلی سینا می‌تواند به دومین شهر پزشکان جهان تبدیل شود، گفت: امید است اساتید علم ژنتیک شرکت کننده در کنفرانس بین‌المللی ژنتیک به عنوان سفیران و پیام‌آوران صلح و دوستی از طرف مردم صلح دوست ایران و همدان در کشورهای خود باشند.

رئیس شورای شهر همدان رویداد همدان 2018 را فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری برشمرد و بیان کرد: نباید در توجه به این مقوله تنها به شعار و حرف بسنده کرد بلکه باید با جدیت وارد شد.
وی با بیان اینکه در بحث رویداد همدان 2018 مدیران دستگاه‌های اجرایی صرفاً به وظایف اداری خود عمل می‌کنند، افزود: با این روند، کاری پیش نمی‌رود چرا که موفقیت در برگزاری رویداد همدان 2018 منوط به همکاری دستگاه‌های مرتبط با تمام توان و امکانات است.

انتهای پیام/ج


دفتر سازمان یونسکو در همدان راه اندازی می شود 

برچسب ها: شورای شهر ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.