آنتون ساوکف شهروند شهر سن پطرزبورگ روسیه در رشت مسلمان شد.

مسلمان شدن یک شهروند سن پطرزبورگ در رشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: آنتون ساوکف شهروند اهل شهر سن پطرزبورگ روسیه که مسیحی ارتدوکس بود با گفتن شهادتین مسلمان شد و بعد از مسلمان شدن نام ایرانی کیان را برای خود انتخاب کرد.

وی افزود: شهروند روسی که مربی رشته بدنسازی است با ملیکا علیزاده دانشجوی سال دوم دندانپزشکی دانشگاه پاولوف شهر سن پطرزبورگ که اهل صومعه سرا است ازدواج کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: خاطر نشان کرد: به گفته این شهروند روسی وی از طریق این دختر گیلانی با دین اسلام آشنا شده و پس از مطالعه و بررسی زیاد در خصوص ویژگی‌های دین اسلام تصمیم به مسلمان شدن گرفت.

آیت الله رسول فلاحتی در مراسم مسلمان شدن شهروند مسیحی روسی و ازدواجش با دختر ایرانی این زوج جوان را سفیران فرهنگی ایران اسلامی در روسیه دانست و بر ضرورت رعایت سبک زندگی ایرانی - اسلامی در این کشور همسایه شمالی تاکید کرد.

وی افزود: سبک زندگی آنتون ساوکف و ملیکا علیزاده می‌تواند بهترین شیوه برای معرفی فرهنگ اسلامی – ایرانی در کشور غیر مسلمان باشد و زمینه آشنایی هرچه بیشتر مردم روسیه را با فرهنگ و آداب و سنن ایرانیان مهیا کند.

انتهای پیام/م.ع

یک شهروند سن پطرزبورگ در رشت مسلمان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
مبارک باشد.به امید عزت اسلام در جهان .
آخرین اخبار