اجلاس گروه هفت و موضع اروپایی‌ها در قبال برجام نشان می‌دهد متحدان واشنگتن، گزینه رویارویی با رئیس‌جمهور آمریکا را انتخاب کرده‌اند.

مقابله شش عضو گروه هفت با عضو هفتم یعنی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اجلاس گروه هفت و موضع اروپایی‌ها در برابر توافق هسته‌ای ایران نشان می دهد متحدان واشنگتن، گزینه رویارویی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را انتخاب کرده اند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در شهر کبک کانادا گفت: رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت شکاف بین واشنگتن و دیگر اعضای گروه هفت را گسترش دهد که به نظر می رسد به علت خشم او از تدابیر انتقام جویانه اقتصادی و سخنان بعضی از سران کشورهای عضو این گروه است. دونالد ترامپ، بندی را از دستورکار نشست کبک حذف کرد که روابط با روسیه را به علت تلاش مسکو برای تاثیر گذاشتن بر فرآیند دموکراتیک در بسیاری از کشورهای عضو گروه هفت، پرتنش توصیف کرده بود.

فهرست اختلافات بین اعضای گروه هفت از جمله توافقنامه آب و هوایی، توافق هسته ای ایران، نقش ناتو و روابط با آن و اختلاف بر سر عوارض گمرکی، بسیار پیچیده شده است. به ویژه که عوارض گمرکی خطر ایجاد جنگ فراگیر تجاری را ایجاد کرده است. عواملی که باعث شده است بقیه اعضای گروه هفت، گزینه رویارویی با دونالد ترامپ را انتخاب کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مواضع رئیس جمهور فرانسه که تا مدتی پیش نزدیک ترین متحد اروپایی ترامپ بود و نیز سخنان شدیداللحن نخست وزیر کانادا این باور را ایجاد کرده است که متحدان آمریکا از امکان تغییر موضع ترامپ یا دستکم انعطاف در آن، ناامید شده اند. گروه شش تصمیم گرفت با عضو هفتم، مقابله کند و این تشکل اقتصادی را مانند توافق هسته ای ایران و توافقنامه آب و هوایی پاریس در برابر رئیس جمهور آمریکا حفظ کند که به اعتقاد منتقدانش، بزرگترین خطر برای سازمان ها و ائتلاف های بین المللی است که از زمان جنگ جهانی دوم تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
اين چيزا رو كه آدم ميشنوه تمام سختياي انقلابو يادش ميره كه اين دراكولا رو كه صب تا شب قوانين بين المللي و حقوق بشر رو تو سرمون ميزد رسواي خاص و عامش كرديم از همه بيشترم شهدا خوشحال شدن كه رو سفيد شدن
آخرین اخبار