تصمیمات یکجانبه رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق‌های بین‌المللی و اختلاف نظر او با سران گروه ۷ در کانادا، ترامپ را به ترک این کشور پیش از موعد مقرر وادار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نخستین سفر رسمی‌اش را به کانادا زودتر از موعد به پایان می‌رساند و علت آن هم اختلافات با سران گروه هفت درباره مسائل سیاسی و خارجی بوده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، مخالفت با ترامپ درباره اعمال تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم، تصمیش برای خروج از توافق هسته‌ای و عقب‌نشینی از تلاش‌های جهانی برای مقابله با تغییر آب و هوایی موجب شد متحدان آمریکا نشست گروه هفت را به جدالی برای به چالش کشاندن رئیس جمهور هنجارشکن آمریکا تبدیل کنند به گونه‌ای که در این نشست رهبران گروه هفت به شکلی بی‌سابقه رک و صریح دیدگاه‌های خود را با رئیس جمهور آمریکا درمیان گذاشتند.

در این نشست اعلام شد شد صبر بین‌المللی در برابر سیاست‌های  آمریکا به سر آمده است.

ترامپ پیش از کوتاه کردن زمان سفرش به کانادا از نخست وزیر کانادا -میزبان این نشست- و رئیس جمهور فرانسه به شکل علنی انتقاد کرد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا نقش سنتی‌اش را در گروه هفت کنار گذاشته است. رؤسای جمهور آمریکا از ریگان تا باراک اوباما بر تجارت جهانی آزادتر تاکید داشتند و از نظام تجاری که از کشور‌ها می‌خواست از قوانین سازمان تجارت جهانی پیروی کنند، دفاع می‌کردند. بالعکس سیاست‌های ترامپ به شکل غیرمعقولی حمایتگرانه و تقابلی است.

کانادا و دیگر متحدان آمریکا با اعمال تعرفه بر صادرات کالا‌های آمریکایی این اقدام ترامپ را تلافی می‌کنند. کانادا تا پایان این ماه و به امید تجدیدنظر ترامپ تعرفه‌های جدید را اعمال نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
لعنت بر ترامپ زبان نفهم
آخرین اخبار