لری کودلو اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در نشست آتی گروه ۷ کشور صنعتی، موضع سختگیرانه‌اش در قبال تجارت را کنار نخواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نشست آتی گروه 7 کشور از موضع سختگیرانه خود در قبال تجارت عقب‌‌نشینی نخواهد کرد.

این نشست که در روزهای جمعه و شنبه در استان کبک کانادا برگزار خواهد شد، نخستین فرصت برای سران کشورهای گروه 7 کشور به شمار می‌رود تا به طور مستقیم مخالفت خود را با تصمیم ترامپ درباره وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا نشان دهند.

این اقدام آمریکا، خشم هفت کشور صنعتی جهان را برانگیخت و موجب شد کانادا و مکزیک به سرعت اقدامات متقابلی در قبال آمریکا انجام دهند. اتحادیه اروپا نیز متعهد شده است تعرفه‌های گمرکی مشابهی را بر کالاهای آمریکایی وضع کند. این مسئله نگرانی سرمایه‌گذاران را که احتمال می‌دهند چنین اقداماتی ممکن است اقتصاد جهان را با معضلات جدی روبرو کند برانگیخته است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و میزبان این نشست، همراه با ترزا می، نخست وزیر انگلیس که در نشست گروه 7 شرکت خواهد داشت، در میان سران کشورهایی هستند که به شدت با تعرفه‌های گمرکی آمریکا مخالفت کرده و آن‌ها را غیر موجه خوانده اند.

لری کودلو در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: «اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما او (ترامپ) بر موضع خود پافشاری می‌کند. او می‌خواهد با آن‌ها صحبت کند.»

ترامپ که متعهد شده است در برنامه «نخست آمریکا» از صنایع و کارگران آمریکایی در مقابل آنچه وی رقابت بین‌المللی ناعادلانه خوانده است، حمایت کند، در حاشیه نشست سران گروه 7 کشور، با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و جاستین ترودو ملاقات دوجانبه انجام خواهد داد.

یک مقام از دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفت در حالی که اعضای گروه 7 کشور در نشست آتی نارضایتی خود را از وضع تعرفه‌های آمریکا بیان خواهند کرد، آن‌ها قصد ندارند برای آمریکا ضرب الاجل تعریف کنند، زیرا «این نشست محل مناسبی برای مذاکره درباره اینگونه مسائل نیست.»

این مقام فرانسوی که پس از دیدار مکرون و ترودو در روز چهارشنبه در اتاوا در جمع خبرنگاران صحبت کرد، گفت 6 کشور دیگر عضو گروه 7 کشور درباره موضوعات اصلی مورد بحث در این جلسه اتفاق نظر دارند. این گروه شامل کانادا، آمریکا، ژاپن، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان است.

از آنجا که رئیس جمهور آمریکا به تازگی سیاست‌های تجاری کانادا را به شدت مورد انتقاد قرار داده است و اتاوا نیز از تصمیم ترامپ برای وضع تعرفه مالیاتی بر واردات فلزات از کانادا خشمگین است، پیش‌بینی می‌شود دیدار ترامپ و ترودو با تنش‌های بسیاری برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار