وزیر خزانه‌داری آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، خواست کانادا را از تعرفه‌های جدید واردات فولاد وآلومینیم معاف کند.

به  گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، در نشست تجاری روز گذشته در کاخ سفید، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواست تا کانادا را از تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیم که اخیرا افزایش یافته است، معاف کند.

منوچین در این جلسه ضمن اعلام مازاد 2 میلیارد دلاری فولاد آمریکا و اشاره به مازاد خدمات اقتصادی 25 میلیارد دلاری کانادا، به ترامپ پیشنهاد کرد کانادا را از تعرفه های جدید واردات فولاد وآلومینیم معاف کند.

یک منبع مطلع به ای بی سی نیوز گفت: رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی در مورد کانادا نگرفته است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا پیش از این گفت، تعرفه‌های گمرکی آمریکا به منزله چالشی برای اقتصاد جهانی است.

از اول ماه ژوئن آمریکا افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم برای متحدان اصلی خود از جمله اتحادیه اروپا و کانادا را اجرایی کرده است.

اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک از تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیم تا پیش از اعلام افزایش تعرفه ها از سوی ترامپ در ابتدای ماه مارس، معاف بودند. این در حالی است که این کشورها برای فروش فولاد و آلومینیم خود در آمریکا باید افزایش تعرفه ها را بپذیرند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این گفته بود کشورهایی که قصد فروش محصولاتشان در آمریکا را دارند باید هزینه آن را نیز بپردازند.

این اقدام ترامپ بر احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و متحدان اروپایی اش دامن زده است.

در نشست هفته بعد سران گروه هفت در کبک کانادا، که انتظار می‌رود دونالد ترامپ نیز در آن شرکت کند، قرار است مسئله مناقشه تعرفه‌ای میان آمریکا و اتحادیه اروپا بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار