ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو از افزایش میزان هزینه‌های دفاعی کشورهای عضو این سازمان برای چهارمین سال پیاپی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، ینس استولتنبرگ -- دبیر کل ناتو -- از افزایش میزان هزینه های دفاعی کشورهای عضو این سازمان خبر داد و گفت پیش بینی می شود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و کانادا برای چهارمین سال متوالی شاهد افزایش هزینه های دفاعی خود باشند.

استولتنبرگ که این اظهارات را در نشستی خبری در بروکسل بیان می کرد افزود ناتو قصد دارد دو مرکز جدید فرماندهی را در آمریکا و آلمان احداث کند که کل نیروهای این دو مرکز به 1200 نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد ناتو قصد دارد در ساختار فرماندهی خود نیز تغییراتی ایجاد کند. از مراکز جدید فرماندهی ناتو برای کمک به استقرار نظامی ناتو در داخل اروپا و نیز برای استقرار این نیروها در منطقه اقیانوس اطلس استفاده خواهد شد.

استولتنبرگ درباره هزینه های دفاعی ناتو گفت: ما اکنون چهار سال متوالی است که شاهد افزایش واقعی در هزینه های دفاعی خود هستیم. همپیمانان ما تلاش برای کاهش هزینه های دفاعی خود را متوقف کردند و درحال افزایش هزینه های دفاعی خود هستند که این رقم در حال رسیدن به میزان دو درصد از تولید ناخالص داخلی شان است . اکثر همپیمانان ما قصد دارند که این روند را تا سال 2024 ادامه دهند.

اجلاس دو روزه  کشورهای عضو ناتو که در سطح وزرا برگزار شد امروز جمعه به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

نشست دو روزه کشورهای عضو ناتو 

برچسب ها: ناتو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار