مقامات ناتو با اشاره به تقویت آمادگی رزمی این سازمان از برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی ۳۰ هزار نیروی نظامی جدید خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، مقامات ناتو با اشاره به لزوم تقویت آمادگی رزمی این سازمان از برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی ۳۰ هزار نیروی نظامی جدید خبر دادند.

روزنامه دی ولت ام سونتاگ آلمان به نقل از مقامات برجسته ناتو نوشت، نیرو‌های نظامی جدید ناتو که قرار است تا ۳۰ روز دیگر آماده شوند به تجهیزات پیشرفته نظامی شامل صد‌ها فروند بمب افکن و ناو مجهز خواهند شد.

گزارش‌ها از آلمان حاکی است نیرو‌های نظامی جدید به ۲۰ هزار نیروی نظامی کنونی ناتو که در بخش نیرو‌های واکنش سریع مشغول هستند اضافه خواهند شد.

وزرای دفاع ناتو در نشست هفته آینده در بروکسل در این باره بیشتر گفتگو خواهند کرد.

سران کشور‌های عضو ناتو قرار است در اجلاس نیمه ژوئیه در این باره بیانیه سیاسی صادر کنند.

براساس گزارش‌ها، آلمان نقش مهمی در تامین و آماده سازی نیرو‌های نظامی جدید و همچنین طرح ابتکاری آماده سازی نیرو‌های ذخیره جدید ایفا می‌کند.

همچنین به منظور تسهیل در نقل و انتقال تجهیزات سنگین مانند تانک که نیاز به بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و حذف موانع اداری و تقویت تصمیمات سیاسی دارد، ناتو قصد دارد در ماه‌های آینده خدمات پشتیبانی و تجهیزات باربری را تقویت کند.

براساس اظهارات مقامات ناتو هدف از تلاش‌های ناتو برای نقل و انتقالات صرفا در درون اروپا نبوده بلکه بین اروپا و متحدان دو سوی اقیانوس اطلس همچون آمریکا و کانادا خواهد بود.

وزرای دفاع ناتو درباره موضوعات مختلف در اجلاس هفته آینده بحث و تبادل نظر می‌کنند.

انتهای پیام/

ورود ۳۰ هزار نیروی نظامی جدید به ناتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار