مکرون در نشست خبری مشترک با ترودو ضمن تأکید بر حفظ برجام، گفت آمریکا نباید ایران را برای خروج از برجام تحت فشار قرار دهد.

مکرون: در اجلاس گروه هفت باید راه حلی برای تنش‌ها پیدا کنیم/آمریکا نباید ایران را به خروج از برجام وادار کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، که برای شرکت در نشست گروه هفت به شهر اتاوا در کانادا سفر کرده است، روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، ضمن تأکید بر حفظ توافق هسته‌ای ایران (برجام) گفت آمریکا نباید ایران را برای خروج از برجام تحت فشار قرار دهد.

مکرون افزود: توافق میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، چه اعتباری دارد در حالی که ما همزمان در حال از هم گسستن توافقنامه هسته‌ای ایران هستیم؟

رئیس جمهور فرانسه با اشاره ضمنی به دونالد ترامپ گفت هیچ یک از ما ابدی نیستیم و تعهدات کشورها فراتر از رهبران آنهاست. چنانچه آمریکا به سمت انزواگرایی و سلطه گری بی رحمانه پیش برود، باید گفت این برای خود آمریکا بد خواهد بود و فکر می کنم ترامپ، این موضوع را می‌داند.

مکرون همچنین درباره محور گفتگوهای نشست هفت گفت باید راه حلی برای تنش‌ها (تنش‌های تجاری آمریکا با دیگر کشورهای جهان) پیدا کنیم. مشکلات تجاری آمریکا به مازاد ظرفیت و مسئله مالکیت معنوی مربوط می شود.

ترودو نیز در این نشست خبری، با طرح ادعای گزافی مبنی بر اینکه «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» تهدیدی برای خاورمیانه و جهان است، بر حفظ برجام تأکید کرد.
انتهای پیام/

اظهارات مکرون درباره اقدامات آمریکا در قبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
شما بفرما چه حرکتی عملی برای اینکار کردی
صحبت کردن که هزینه ای نداره براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
ايا امريكا پليس اقتصادي جهان است ،،،وايا اتحاديه اروپا. چين ، و روسيه قبول خواهند كرد ،كه امريكا. پليس اقتصادي جهان باشد ، اگر اين چنين باش واي به حال اتحاديه اروپا ، چين و روسيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
برجام ،،، چالشي براي اتحاديه اروپا در مقابل تك روي ترامپ و به سخره گرفتن جهان تك قطبي. ايا اتحاديه اروپا سربلند خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
اگه یک میلیون نفر تلفات میدادیم ولی اینجوری آمریکا رو تو دنیا رسوا میکردیم میارزید اصلا انقلاب کردیم که همینو بگیم که آمریکا اینه و اسلام راه صحیحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
تو برو خودتو تلف کن اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
شما یکی دیگه کم مونده بود برای ما دخالت کنی
آخرین اخبار