نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر اروپایی‌اش هشدار‌های واهی خود علیه ایران را تکرار کرد اما در هدفش شکست خورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس نتوانست سران اروپا را به حمایت از خط مشی رئیس جمهور آمریکا علیه ایران راضی کند.  

شبکه تلویزیونی المیادین درباره سفر بنیامین نتانیاهو به سه کشور اروپایی اعلام کرد: هدف اصلی سفر نخست وزیر اسرائیل به سه کشور اروپایی، جلب حمایت اروپا از موضع این رژیم علیه ایران بود. بنیامین نتانیاهو در سفر به آلمان، فرانسه و انگلیس هشدار‌های خود درباره ایران به ویژه برنامه هسته‌ای این کشور و حضور ایران در سوریه را تکرار کرد.  

گوینده کانال سیزده تلویزیون اسرائیل گفت: «هدف از دیدار‌های نتانیاهو با سران آلمان، فرانسه و انگلیس، جلب حمایت اروپا از فشار‌های آمریکا بر ایران بود.»

در ادامه این گزارش آمده است: تلاش نتانیاهو برای ملحق کردن اروپایی‌ها به مسیری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با خروج از توافقنامه هسته‌ای و تشدید تحریم‌ها بر ایران آغاز کرد، در دیدار‌های او با سران اروپا نتیجه مثبتی نداشت.  

یارون ابراهام، خبرنگار امور سیاسی کانال سیزده تلویزیون اسرائیل گفت «نتانیاهو در اروپا فهمید که اروپایی‌ها به هیچ یک از هشدار‌های او درباره توافقنامه هسته‌ای ایران گوش نمی‌کنند. اروپایی‌ها قصد ندارند در مسیر ترامپ حرکت کنند و از توافقنامه هسته‌ای خارج شوند یا تحریم‌ها بر ایران را تشدید کنند. در چند ماه گذشته در اروپا در این باره شاهد شکل گیری جبهه آشکاری بودیم که این جبهه در دیدار‌های نتانیاهو با مقامات اروپایی هم آشکار بود. به طور خلاصه، نتانیاهو نتوانست سران اروپا را به حمایت از هشدارهایش راضی کند.» 

یارون ابراهام افزود: «درباره یک مسئله توافق نظر اروپایی با هشدار‌های نتانیاهو ایجاد شد که مربوط به حضور ایران در سوریه است، اما نتانیاهو از آنگلا مرکل، امانوئل مکرون یا ترزا می، توافق نظر درباره شیوه پایان دادن به این حضور را نشنید. نتانیاهو از آن‌ها شنید که باید گام‌های دیپلماتیکی در این زمینه برداشت.» 

گزارشگر شبکه المیادین خاطرنشان کرد: علاوه بر توافقنامه هسته ای، حضور ایران در سوریه هم در دیدار‌های نتانیاهو با سران اروپا مطرح بود. نتانیاهو در این باره گفت توانسته است توافق نظر اروپایی‌ درباره لزوم خروج ایران از سوریه ایجاد کند، اما با اروپایی‌ها درباره شیوه این کار اختلاف دارد. در حالی که نتانیاهو تهدید می‌کند با توسل به زور مانع از استقرار ایران در سوریه خواهد شد، اروپایی‌ها بر لزوم تحقق این هدف به شیوه‌های دیپلماتیک تاکید کردند.  

گزارشگر شبکه المیادین گفت: همزمان با سفر نتانیاهو به اروپا، فاش شد یک هیئت بلندپایه امنیتی از روسیه به تل آویو سفر کرده است. اعضای این هیئت با آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل و دیگر مسئولان امنیتی این رژیم برای بررسی اوضاع سوریه دیدار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
داستان دیدار ,هیات بلند پایه روسی از اسراییل چیه؟...روسها یکم مشکوک میزنند!
France
طاها
۰۲:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
جلاد اسرائیلی نتانیاهوخبیث نتوانسته هیچ غلطی بکندوهرگزهم نخواهد توانست
مرگ بر اسرائیل ومرگ بر آمریکا جنایتکاران تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
مرگ براسراییل
آخرین اخبار