رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی یک نشست خبری، ادعاهای بی‌اساس خود را علیه کشورمان تکرار کردند.

نتانیاهو: از فرانسه نخواستم از برجام خارج شود/ مکرون: فرانسه و اسرائیل نگرانی‌های مشترکی درباره ایران دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هاآرتص، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از دیدار با یکدیگر، در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند. دو طرف اعلام کردند در نشست 90 دقیقه‌ای خود درباره نفوذ روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه و همچنین توافق هسته‌ای سال 2015، با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

نتانیاهو در این نشست خبری مشترک، گفت: از رئیس جمهور مکرون نخواستم از برجام خارج شود؛ زیرا معتقدم این توافق خودش به زودی زیر فشار اقتصادی آمریکا نابود خواهد شد!

وی با تکرار یاوه‌‌گویی‌های همیشگی خود علیه کشورمان، افزود من علاقه‌ای به این توافق یا آن توافق ندارم. برای من تنها این مهم است که از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود. ضمن اینکه مسئله مهم دیگر خروج ایران از خاک سوریه است. 

مکرون نیز مدعی شد فرانسه و رژیم صهیونیستی درباره ایران نگرانی‌های مشترکی دارند. رئیس جمهور فرانسه ضمن تأکید بر اهمیت توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد یک توافق تکمیلی که در برگیرنده برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه ای ایران باشد، باید به برجام افزوده شود. دو طرف همچنین از توافق برای تشکیل کارگروه‌های مشترک برای افزایش همکاری‌ها در این زمینه، خبر دادند. 

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین در این نشست خبری، اظهار کرد به نتانیاهو گفته است انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس (اشغالی) به خشونت‌ها (در فلسطین اشغالی) دامن زده، منجر به کشته شدن انسان‌های زیادی شده و به روند صلح کمکی نکرده است. وی افزود: «اگر (مراسم انتقال سفارت) منجر به کشته شدن افرادی شود، این مراسم دیگر جشن نیست». وی همچنین از علاقه مندی فرانسه برای کمک به یافتن راه حلی برای بحران انسانی نوار غزه خبر داد.

انتهای پیام/

نشست خبری مکرون و نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
ترامپ نادان برجام را نقض کرده ولی همه موافق آن هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
مکرون هم به نعل می کوبد هم به میخ.
آخرین اخبار