رئیس جمهور روسیه در جلسه پرسش و پاسخ سالانه به سوالات متعددی پاسخ داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین در جلسه پرسش و پاسخ سالانه رئیس‌جمهور روسیه موسوم به «خط مستقیم» (Direct Line) اعلام کرد هدف تحریم‌ها، مهار روسیه است. تحریم‌های یکجانبه منجر به حل مسائل نمی‌شود. روسیه اجازه نمی‌دهد آمریکا پلیس اقتصادی جهان باشد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد تعرفه‌های فولاد اعمال شده از سوی واشنگتن در حقیقت تحریم به شمار می‌روند. سران اتحادیه اروپا باید علیه قوانین اعمال شده از سوی آمریکا بر دیگر کشورها اعتراض کنند.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد این ادعا که ما در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده‌ایم کاملا بی معنی است و تنها می‌توانیم آن را یک شوخی بدانیم.

پوتین گفت: یکی از اهدافش در دوران ریاست جمهوری کاهش تعداد افرادی است که در روسیه  زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

او تصریح کرد می‌خواهد تعداد افراد زیر خط فقر را به نصف کاهش دهد. دولت این کشور به ۱۲۹ میلیارد دلار برای اتخاذ اقداماتی به منظور خارج کردن افراد از فقر نیاز دارد.

پوتین گفت در مورد رشد اقتصادی روسیه در دراز مدت اطمینان دارد. تولید ناخالص ملی در این کشور در حال حاضر نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: قبلا به اروپا درباره تهدید تجاری آمریکا هشدار داده بودم. چند سال پیش به اروپا هشدار دادم که این خطر وجود دارد که آمریکا بخواهد قوانینش را بر کشور‌های دیگر تحمیل کند، اما کسی نمی‌خواست به حرف من گوش کند.

پوتین در مورد تعیین تعرفه‌های گمرکی برای فولاد از سوی واشنگتن گفت: کشور‌های اروپایی هیچوقت فکر نمی‌کردند که چنین اقداماتی آن‌ها را هم تحت تاثیر قرار دهد.

پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: تجار روس در کشور‌هایی مانند انگلیس مورد آزار قرار گرفته اند. او به تجار توصیه کرد بهتر است دارایی هایشان را در داخل روسیه نگه دارند.

پوتین افزود: فشار بر تجار روسی اعتماد به کشور‌های غربی را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

اظهارات پوتین در جلسه پرسش و پاسخ سالانه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ایرانی
۱۹:۵۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
تو اگه کاری از دستت بر میومد تا حالا کرده بودی
آخرین اخبار