رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیش از سفر به اتریش در مصاحبه با یک خبرگزاری اتریشی اعلام کرد که همه تلاش خود را برای کاهش تنشها در شبه جزیره کره به کار خواهد گرفت.

ولادیمیر پوتین گفت: «حتی نمی خواهم به وقوع جنگ میان آمریکا و کره شمالی فکر کنم. اگر کسی باشد که بیش از همه مخالف چنین چیزی باشد، ما هستیم. کره شمالی همسایه ماست. آن پایگاه هسته ای که بوسیله کره شمالی تخریب شد، در 190 کیلومتری مرز روسیه قرار دارد. این مسئله برای ما بسیار مهم است و ما همه تلاش خود را برای کاهش تنشها در شبه جزیره کره به کار می گیریم».

سخنگوی کرملین هم روز گذشته اعلام کرد که احتمالا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای شرکت در یک نشست اقتصادی که قرار است در ماه سپتامبر در روسیه برگزار شود، به این کشور سفر خواهد کرد. وی گفت که وزیر خارجه روسیه در دیدار با کیم جونگ اون دعوتنامه رسمی برای این نشست را به او تحویل داده است.

ولادیمیر پوتین قرار است امروز (سه شنبه) در نخستین سفر خارجی خود از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در 7 مه، به اتریش سفر کند. وی قرار است درباره بهبود روابط روسیه و اتریش در زمینه های مختلف با مقامات اتریشی گفتگو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار