قرآن کریم به نکات بسیاری اشاره کرده که در گزارش زیر می‌توانید درباره حضور در راهپیمایی روز قدس و ثواب آن بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از رویدادهای ماه مبارک رمضان بنا به نامگذاری امام خمینی (ره)، روز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه رمضان) است. روزی که بسیاری از مسلمانان جهان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به پا می خیزند و در راهپیمایی شرکت می کنند و مشت گره کرده خود را بر دهان مستکبران می‌کویند.

به همین منظور گاهی سوال می شود که حضور در راهپیمایی روز قدس ثواب دارد یا خیر؟ یا الزام این حضور در چیست؟

حجت الاسلام محمد حسین پویا در این باره می گوید:

قرآن کریم در آیه 120 سوره مبارکه توبه می فرماید: «مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚ. ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ. إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ»

«اهل مدینه و بادیه‌نشینان اطرافشان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند؛ زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند، ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام، عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد کرد.»

تعبیر آیه 120 سوره توبه بدین معناست که اگر انسان گرسنگی، سختی و تشنگی را در راه خدا تحمل کند و قدم در راهی بگذارد که باعث خشم کفار شود، خداوند تمام این قدم ها را در پرونده اعمال بندگان خود ثبت می کند.

 

 

*از طریق جستجوگر گوگل(https://www.google.com/)همه مطالب درباره ماه رمضان را پیدا کنید. ( اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

الزام حضور در راهپیمایی قدس در چیست؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار