نهاد‌های اروپایی برای برقراری سامانه هشدار پیامکی در صورت وقوع حمله تروریستی یا فاجعه طبیعی به توافقی موقت رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نهاد‌های اروپایی روز چهارشنبه به یک توافق موقت برای برقراری سامانه هشدار پیامکی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در صورت وقوع حمله تروریستی یا فاجعه طبیعی، دست یافتند.

این تصمیم بخشی از توافق بسیار گسترده‌ای در مورد مجموعه‌ای از اقدامات در بخش مخابرات است که شامگاه سه شنبه بین مذاکره کنندگان پارلمان اروپا و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا حاصل شد.

 کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور افزایش حفاظت از جان شهروندان این اتحادیه، پیش بینی شده است سامانه‌ای ایجاد شود که هشدار‌های عمومی از طریق گوشی‌های تلفن همراه به اطلاع شهروندان برسد.

این بیانیه افزود: ایجاد این سامانه هشدار پیامکی این امکان را برای شهروندان و مسافران فراهم می‌کند تا از تهدید‌های قریب الوقوع یا جاری در منطقه‌ای که هستند، مطلع شوند.

ایده راه اندازی این سامانه از سوی نمایندگان پارلمان اروپا مطرح شد و از اصل شماره ۱۱۲ الهام گرفته شده است. شماره ۱۱۲ شماره اضطراری عمومی است که می‌توان برای تماس با آمبولانس، آتش نشانی یا پلیس آن را با هر گوشی تلفن ثابت یا همراه در سراسر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شماره گیری کرد.

لامبرت ون نیستلروج، عضو هلندی پارلمان اروپا گفت چنین سامانه‌ای از هشتم نوامبر ۲۰۱۲ در کشورش وجود دارد و هلند نخستین کشور جهان است که چنین ساز و کاری را برای هشدار دادن در مورد فجایع طبیعی از قبیل سیل و همچنین حملات تروریستی ایجاد کرده است.

در فرانسه نیز دولت اواخر ماه مه تصمیم گرفت به اجرای برنامه هشدار حملات برای گوشی‌های هوشمند (SAIP) که هدف آن اطلاع رسانی به مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی بود و پس از حملات سال ۲۰۱۵ ایجاد شد، به علت ایراد‌هایی که داشت خاتمه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار