فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سردار آزادی فرمانده انتظامی استان گفت: با اشاره به دستگیری عامل برداشت غيرمجاز اینترنتی از حساب بانکی گفت : این سارقان اینترنتی در سراسر کشور اقدام به برداشت از حساب مردم میکردند که توسط پلیس فتا استان زنجان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: درپي دريافت شکوائیه مبنی بر برداشت اينترنتی به مبلغ معلوم از حساب احدی از شهروندان، موضوع ضمن تشكيل پرونده، تا كشف و شناسايی و دستگيری عامل يا عاملين بزه مربوطه در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت "ع. م" در یکی از از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار گردید .

به گفته فرمانده انتظامی استان زنجان متهم در اظهارات خود بیان داشت اطلاعات کارت بانکی مربوط به شاکی را از طریق همکلاسی خودش به هویت " م . ص " اخذ نموده و اقدام به خرید شارژ از حساب وی کرده است.

سردار آزادی افزود: پس از شناسایی موقعیت و هویت متهم اصلی پرونده با هماهنگی و اخذ دستور قضایی اکیپی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت متهم اصلی اعزام وضمن توقیف کلیه ادله های دیجیتالی متهم دستگیر و به پلیس فتا دلالت شد.

وی ادامه داد : در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار کرد: متهم در اظهارات خود بیان داشت در شبکه اجتماعی تلگرام عضومی باشد که با طراحی و فروش ربات تلگرامی قربانیان را به درگاه های جعلی بانکی "فیشینیگ " هدایت کرده و پس از تحصیل شماره کارت بانکی و رمز دوم حساب قربانیان اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می نمود.

سردار آزادی گفت : متهم در اظهارات خود به خالی کردن بیش 100 فقره حساب بانکی از این طریق معترف و انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان نمود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن یک ضرورت است از همشهریان و کاربران انتظار داريم به هيچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختيار ديگران قرار ندهند افزود: در هنگام خریدهای اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها و صحت آدرس بانک مربوطه در محل آدرس دقت نمایند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، آن را از طریق 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.


انتهای پیام /ک


دستگیری سارقان اینترنتی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.