وزیر کشور جدید ایتالیا با تاکید بر اینکه این کشور نمی‌تواند کمپ پناهجویان در اروپا باشد وعده داد با عقل سلیم در مسیر جلوگیری از تکرار غرق شدن‌ها و محدودیت ورود مهاجران غیرقانونی اقدام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور جدید ایتالیا گفت، این کشور نمی‌تواند کمپ پناهجویان در اروپا باشد.

ماتئو سالوینی، رهبر بسیار محبوب راست‌افراطی ایتالیا که وزیر کشور شده است، روز یکشنبه هشدار داد که ایتالیا نمی‌تواند "کمپ پناهجویان در اروپا" باشد. وی در عین حال وعده داد که با "عقل سلیم" در مسیر جلوگیری از تکرار غرق شدن‌ها و محدود کردن ورودی مهاجران غیرقانونی اقدام شود.

وزیر کشور ایتالیا تاکید کرد ایتالیا و سیسیل نمی‌توانند کمپ پناهجویان اروپا باشند، وی روز شنبه نیز گفته بود که «ماه عسل مهاجران غیرقانونی تمام شد، بروید چمدان‌هایتان را ببندید.»

وی در عین حال روز یکشنبه گفت: «ما خط مشی سخت‌گیرانه نداریم، اما خط مشی عقل سلیم داریم.»

­وزیر کشور جدید ایتالیا که برای حمایت از نامزد‌های محلی حزبش موسوم به لیگ شمال به سیسیل رفته بود در جمع هم حزبی هایش افزود: «عمیقا معتقدم که مهاجرت غیرقانونی تجارت است (..) و وقتی می‌بینم برخی با آوردن کودکانی که بعدا در راه می‌میرند پول در می‌آورند، خشمگین می‌شوم.»

در همین حال، روز یکشنبه ۴۶ نفر در آب‌های تونس غرق شدند و ۹ نفر دیگر از جمله ۶ کودک در آب‌های ترکیه و یکی در نزدیکی اسپانیا جان باختند. سالوینی تاکید کرد: «بهتر است پول را در کشور‌های مبدا خرج کنیم.»

خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرد، به لطف توافقات و هماهنگی‌های انجام شده میان دولت چپ‌میانه سابق ایتالیا با لیبی، میزان ورودی‌های مهاجران غیرقانونی از تابستان ۲۰۱۷ به این طرف از مبدا این کشور شمال آفریقا به سوی ایتالیا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

وزیر کشور جدید ایتالیا از عدم پذیرش پناهجویان در این کشور خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
آخه چرا خوب بذار بیان دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
فك كنم دارن زمينه چيني ميكنن تا قانون بذارن قايقايي كه به سواحلشون نزديك ميشن و به اخطاراي برگشتنشون توجه نميكنن رو بزنن
آخرین اخبار