صدراعظم آلمان سرانجام به پیشنهاد فرانسه برای ایجاد اصلاحات در امور اقتصادی قاره سبز پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز یکشنبه به درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، مبنی بر ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا پاسخ داد. وی در این پاسخ خود در مسئله سرمایه‌گذاری و کمک به کشورهای بدهکار عضو اتحادیه اروپا به فرانسه پرچم سفید نشان داد.

بیش از یک سال پس از آنکه مکرون به منظور تقویت اتحادیه اروپا و بهبود شرایط آن برای شهروندان اروپایی به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد، اکنون این اتحادیه در شرایطی قرار گرفته است که ایتالیا و اسپانیا دچار تنش‌های سیاسی شده و روابط این اتحادیه با آمریکا نیز به سردی گراییده است.

مرکل در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی پیش از شرکت در یک نشست گفت آلمان به عنوان اقتصاد برتر اتحادیه اروپا از اختصاص یک بودجه سرمایه‌گذاری حمایت خواهد کرد.

وی گفت این صندوق بودجه که به عنوان «صندوق روز مبادا» نام‌گذاری شده است، می‌تواند به کاهش فاصله اقتصادی میان اعضای ثروتمند و فقیرتر اتحادیه اروپا که باید در بخش‌های دانش، فناوری و نوآوری خود را به دیگر اعضا برسانند، کمک کند.

صدراعظم آلمان گفت: «ما نیازمند همگرایی اقتصادی سریع‌تر میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستیم. به همین منظور باید با کمک سیاست‌های ساختاری بیشتر، زمینه‌ها برای توانایی سرمایه‌گذاری را بالا ببریم.»

آنگلا مرکل افزود ایجاد این صندوق جدید نخست به صورت تدریجی انجام خواهد شد و سپس اثربخشی آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مرکل همچنین در این مصاحبه به برنامه‌هایی برای بهبود عملکرد «مکانیزم ثبات اروپا» -- که بر اعطای کمک‌های مالی به اعضای بدهکار اتحادیه اروپا نظارت می‌کند -- و تبدیل آن به یک صندوق پولی اروپایی اشاره کرد.

وی پیشنهاد ارائه خطوط اعتباری کوتاه‌مدت به کشورهای بدهکار را مطرح کرد و افزود برای حمایت از آن‌ها، شرایط سختگیرانه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار