چند شرکت آمریکایی اعلام کردند افزایش تعرفه‌های گمرکی در آمریکا موجب بالا رفتن بهای کالای تولیدی آن‌ها و تمایل مشتریان به خرید اجناس مشابه خارجی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، برخی از شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده اند تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر وضع تعرفه‌های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم هم‌اکنون به کسب و کارهایشان آسیب رسانده است.

تعدادی از شرکت‌های آمریکایی که در تولیدات خود از فلزات استفاده می‌کنند به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده اند وضع این تعرفه‌های گمرکی موجب شده است مواد اولیه برای تولید گران‌تر شود و به این ترتیب، آن‌ها مجبور شده اند از مشتریان خود هزینه بیشتری دریافت کنند.

این شرکت‌ها اعلام کرده اند به همین دلیل برخی از مشتریان آن‌ها تصمیم گرفته اند کالاهای خود را از تامین‌کنندگان خارجی تهیه کنند که برای دور زدن پرداخت مالیات‌های گمرکی، از موادی با کیفیت پایین‌تری استفاده می‌کنند.

وضع تعرفه‌های گمرکی در آمریکا که برای نخستین بار در ماه مارس اعلام و روز جمعه هفته گذشته اجرا شد، به نفع تولید‌کنندگان فولاد آمریکایی تمام شده است. با این حال، شرکت‌هایی که برای تولید کالاهای خود نیازمند فولاد و آلومینیوم هستند، نگرانند افزایش بهای این فلزات، موجب شود مشتریانشان به شرکت‌های خارجی رو کنند.

تاثیر وضع این تعرفه‌ها بر تولید‌کنندگان کالاهایی که از فلزات استفاده می‌کنند، تاکنون محدود بوده است. با این حال، این مشکلات نشان می‌دهد تلاش‌های دولت ترامپ برای تقویت صنایع فولاد و آلومینیوم آمریکا می‌تواند به ضرر دیگر صنایع این کشور تمام شود.

دولت ترامپ روز پنجشنبه اعلام کرد بر واردات فولاد و آلومینیوم از متحدان اصلی خود (کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک) که پیش از این از پرداخت مالیات معاف بوده اند، تعرفه وضع خواهد کرد.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، گفت مذاکرات تجاری به پیشرفتی که آمریکا انتظار داشته دست نیافته است و به همین دلیل دولت ترامپ تصمیم گرفته است این تعرفه‌ها را وضع کند.

این تصمیم دولت آمریکا، واکنش کشورهای بسیاری را در پی داشته است که تهدید کردند تعرفه‌های گمرکی مشابهی را بر کالاهای آمریکایی، از ماست گرفته تا شلوار جین، وضع خواهند کرد. اتحادیه اروپا و کانادا روز جمعه علیه تعرفه‌های گمرکی آمریکا پرونده‌ای را در سازمان تجارت جهانی تنظیم کردند.

انتهای پیام/

مشکل‌ساز شدن تعرفه‌های گمرکی واشنگتن برای برخی شرکت‌های آمریکایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار