چین هشدار داد اگر آمریکا تعرفه‌های گمرکی خود را افزایش دهد، هیچ یک از توافق‌ها با واشنگتن به مرحله اجرا در نخواهد آمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، چین هشدار داد اگر آمریکا تحریم‌های تجاری از جمله افزایش تعرفه‌های گمرکی اعمال کند، هیچ یک از توافق‌ها با واشنگتن در مذاکرات برای حل و فصل مناقشه تجاری دو کشور به مرحله اجرا در نخواهد آمد.

چین این موضوع را روز یکشنبه پس از آن عنوان کرد که هیئت نمایندگان آمریکا و چین به ریاست ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، و یکی از مقامات بلند اقتصادی چین دور دیگر گفتگو‌های خود را درباره تعهد چین برای کاهش مازاد تجاری خود با آمریکا با خرید کالا‌های بیشتر آمریکایی، برگزار کردند.

پکن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف به «پیشرفت‌های مثبت و محسوسی» دست یافتند، اما هیچ یک جزئیات این مذاکرات را اعلام نکردند.

در این بیانیه آمده است اگر آمریکا تحریم‌های تجاری از جمله افزایش تعرفه‌های گمرکی اعمال کند، همه نتایج و دستاورد‌های تجاری و اقتصادی مورد مذاکره از سوی دو طرف به مرحله اجرا در نخواهد آمد.

وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد مقامات این کشور و چین درباره اقلام صادراتی آمریکا که پکن می‌تواند در چارچوب تعهدش برای کاهش مازاد تجاری خود با آمریکا خریداری کند، گفتگو کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار