وزیر دفاع آمریکا ضمن حضور در اجلاس امنیتی سنگاپور از تحرکات نظامی پکن در جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین انتقاد کرد.

انتقاد جیمز متیس از افزایش تحرکات نظامی پکن در دریای جنوبی چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا از تحرکات نظامی پکن در جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین انتقاد کرد و این اقدام را تهدیدی علیه تایوان دانست.

وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی سالیانه که امروز شنبه در سنگاپور برگزار شد اعلام کرد به رغم ادعاهای چین در خصوص اینکه حضور نظامی در جزایر مصنوعی دریای جنوبی چین هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه محسوب نمی شود، با این حال، استقرار سامانه های نظامی در این منطقه به منزله تهدید و ارعاب برای کشورهای منطقه از جمله تایوان تلقی می شود.

متیس همچنین خاطر نشان کرد به منظور ارتقای همکاری های سازنده و استراتژیک با چین به زودی به پکن سفر می کند.

وی در ادامه اظهار داشت واشنگتن به گسترش و تعمیق ارتباطات خود در منطقه جغرافیایی هند-آرام ادامه خواهد داد. او با هشدار به چین تاکید کرد هیچ کشوری نباید به دنبال تسلط بر منطقه هند- آرام باشد و شریان های حیاتی اقتصادی آن برای همه است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنرانی در این نشست  به سابقه همکاری های واشنگتن با مسکو و پکن اشاره و تاکید کرد  هر سه باید بر تفاوت ها غلبه کنند.

متیس پیش از این نیز اعلام کرده بود عملیات کشتی های آمریکایی در اطراف جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین ادامه دارد  و فقط یک کشور از این اقدام آمریکا خشنود نیست.

او همچنین در خصوص ادامه رزمایش نظامی آمریکا با کره جنوبی  و حضور نظامی این کشور در شبه جزیره کره گفت: در خصوص مسئله شبه جزیره، ما خط را با متحدنمان نگه داشته ایم. ما به دنبال اجرای کامل اهداف خود برای غیرهسته کردن شبه جزیره کره هستیم.

متیس در حالی چنین اظهارنظری کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است در تاریخ 12 ژوئن  (ماه جاری میلادی) برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار