یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا گفت واشنگتن تجربه نابود کردن جزایر مصنوعی کوچک مشابه با جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه تایم، در حالی که تنش‌ها میان واشنگتن و پکن بر سر حضور نیروهای نظامی دو کشور در دریای جنوبی چین تشدید شده است، روز پنجشنبه یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت ارتش آمریکا تجربه «نابود کردن» جزایر کوچک را دارد.

«کنث مک‌کنزی»، ژنرال نیروی دریایی آمریکا، در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر توانایی آمریکا در از بین بردن جزایر مصنوعی چین گفت: «تنها می‌توانم به شما بگویم که ارتش آمریکا تجربه بسیاری در نابود کردن جزایر کوچک در غرب اقیانوس آرام داشته است.»

این مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا افزود وی حقیقتی تاریخی را بازگو کرده است و قصد ندارد پیامی به چین برساند.

وی گفت: «ما در تخریب جزایر منزوی کوچک در زمان جنگ جهانی دوم تجربه بسیاری داریم. این تنها نشان‌دهنده توانایی ارتش آمریکاست. شما نباید این اظهارات را فراتر از بیان ساده یک حقیقت تاریخی در نظر بگیرید.»

با این حال، اظهارات مک‌کنزی در حالی است که در منطقه تحت مناقشه دریای جنوبی چین، شرایط پرتنش شده است.

چین اوایل هفته گذشته چند کشتی جنگی را برای مقابله با دو شناور نیروی دریایی آمریکا که در حال انجام عملیاتی نزدیک جزایر تحت مناقشه «پارسل» بوده اند، به این منطقه اعزام کرد. بر اساس گفته‌های مقامات پکن، این عملیات نیروهای آمریکایی به طور جدی حق حاکمیت چین را نقض کرده بود.

همچنین، هری هریس، فرمانده واحد فرماندهی ارتش آمریکا در هند و اقیانوس آرام، در میان این تنش‌ها، چین را «بزرگترین چالش بلندمدت» برای آمریکا دانسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار