محققان موفق به تولید نوعی باتری هسته‌ای و رادیواکتیو شده اند که انرژی حاصل از آن ده برابر بیشتر از باتری‌های شیمیایی موجود در بازار است.

تولید باتری هسته‌ای با شارژ ۱۰۰ سالهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛محققان موفق به تولید نوعی باتری هسته‌ای و رادیواکتیو شده اند که انرژی حاصل از آن ده برابر بیشتر از باتری‌های شیمیایی موجود در بازار است.

این باتری متشکل از نیمه هادی‌هایی است که با استفاده از الماس و برخی مواد شیمیایی رادیواکتیو تولید شده اند.

این فناوری نوظهور زمینه را برای تولید باتری‌هایی فراهم می‌کند که شارژ آن‌ها هرگز به پایان نمی‌رسد و برای همیشه قابل استفاده هستند.


بیشتر بخوانید:بزرگترین باتری جهان با ظرفیت 18 هزار باتری لیتیوم-یون 



سازمان فضایی ناسا قصد دارد از این باتری‌ها برای تامین انرژی مورد نیاز برخی انواع حسگر‌ها در فضاپیما‌ها بهره بگیرد.

باتری یادشده توسط محققان روس در موسسه فناوری مواد کربنی مستحکم و جدید تولید شده است. این پژوهشگران می‌گویند هیچ نگرانی بابت میزان امنیت و سهولت استفاده از باتری مذکور وجود ندارد.

شارژ این باتری از طریق تابش برخی ذرات مانند الکترون‌ها و پوزیترون‌ها صورت می‌گیرد که نگهداری آن‌ها در درون بدنه باتری خطرناک نیست، زیرا این ذرات توسط بدن جذب نمی‌شوند.

باتری‌های مذکور می‌توانند صنعت رایانه، پزشکی و بخش فضانوردی را متحول کنند. تولید باتری هسته‌ای پدیده تازه‌ای نیست. اما این اولین بار است که یک باتری هسته‌ای با چنین عمر طولانی تولید می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

انرزی باتری هسته‌ای ده برابر بیشتر از باتری‌های شیمیایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار