مدیرکل فناوری استانداری خوزستان از اجرای طرح احراز هویت بر خط از سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اهواز، محسن سزاری، مدیرکل فناوری استانداری خوزستان با اشاره به اجرای آزمایشی طرح استفاده از سامانه احراز هویت برخط (حذف دریافت کپی مدارک در ادارات) به صورت آزمایشی در ادارات استان بیان کرد: این طرح در ادارات 3 استان قم، خوزستان و سمنان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

وی اذعان داشت: از 3 سال پیش تحقیقات پژوهشی طرح الکترونیکی کردن خدمات ادارات در قالب سامانه احراز هویت بر خط در خوزستان انجام گردید و به تهران اعلام شد.

سزاری با بیان اینکه با استفاده از کد ملی می توان استعلام فرد را دریافت نمود اظهار کرد: در این صورت دریافت کپی مدارک از مردم لزومی ندارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری خوزستان با اشاره به اینکه ممکن است این طرح در ابتدا مشکلاتی را داشته باشد، افزود: اما این مشکلات قابل حل هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: متاسفانه بسیاری از نرم افزارهای ادارات آمادگی این کار را ندارند و فرهنگ سازمانی برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی شکل نگرفته است.

محسن سزاری تصریح کرد: با عملیاتی کردن طرح احراز هویت بر خط می توان از مدارکی از جمله؛ کارت ملی، پایان خدمت، مدرک تحصیلی و غیره را با استفاده از اطلاعات ثبت احوال در کم ترین زمان استعلام گرفت.

وی دفاتر پیشخوان را از جمله مراکزی عنوان کرد که بیش ترین میزان کپی مدارک را دریافت می کنند و از سال گذشته مکلف شده اند از سامانه برخط برای دریافت مدارک استفاده نمایند که البته نیاز به یکسری تغییرات امنیتی داشتند که انجام شد.

انتهای پیام/گ

راه اندازی سامانه احراز هویت بر خط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.