استاندارخوزستان، الکترونیکی کردن ارائه خدمات سبب افزایش سلامت اداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندارخوزستان در شورای بررسی سامانه احراز هویت برخط در سرسرای استانداری با اشاره به اینکه برخی از دستگاه های اجرایی با الکترونیکی شدن فرآیند اداری مخالف هستند اظهار داشت: همچنان به صورت سنتی عمل می کنند و روش الکترونیکی را اجرا نمی کنند.

وی بر اجرایی شدن سامانه احراز هویت برخط ( سامانه ای برای حذف مدارک) در خوزستان براساس بخشنامه دولت تاکید و تصریح کرد: تمامی دستگاه ها موظف به تبعیت از این دستورالعمل هستند.

شریعتی با بیان اینکه خوزستان به همراه چند استان دیگر برای استفاده از این سامانه به عنوان آزمایشی انتخاب شده اند بیان داشت: نتایج نحوه عملکرد دستگاه ها در این طرح برای سیستم کشور مهم است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بر رصد و بررسی، بازرسی و نحوه استفاده از سامانه ' احراز هویت برخط' اشاره کرد و افزود: ممکن است در ابتدای کار با مشکلاتی روبرو شویم، اما با شناسایی و حل این مشکلات می توان از این سامانه استفاده نمود.

محسن سزاری، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه بیش تر دستگاه های اجرایی به دلیل دریافت هزینه از مردم همچنان خواستار فعالیت به صورت سنتی و موافق روند بروکراسی و استفاده از کپی مدارک هستند.

وی به فراهم شدن بستری برای ارائه خدمات از سوی دستگاه ها به صورت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: استفاده از سامانه احراز هویت برخط سبب استفاده نکردن مردم از کپی مدارک برای انجام کارهای خود در ادارات خواهد شد و تمامی اطلاعات به صورت الکترونیکی ثبت و دریافت می گردد.

سزاری، از وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی نام برد که بهترین عملکرد را در ارائه خدمات اداری به صورت الکترونیکی داشته، تصریح کرد: وزارت علوم به دلیل اینکه بانک جامعی از اطلاعات مدارک تحصیلی دانشگاه ها ندارد در این طرح عملکرد خوبی نداشته است.

مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری خوزستان با بیان اینکه این سامانه سرویس های مختلفی دارد بیان داشت: در بخش های مختلف می توان نسبت به ثبت هویت فرد اقدام نمود.

گفتنی است؛ سامانه احراز اصالت هویت برخط با هدف حذف کپی مدارک از جمله کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، مدرک تحصیلی و ... راه اندازی شده که در خوزستان به صورت آزمایشی از سال گذشته در ادارات آغاز شده است.

انتهای پیام/گ

آغاز بکار سامانه احراز اصالت هویت بر خط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.