بطحایی از برگزاری انتخابات برای حضور سه فرهنگی در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

سه فرهنگی در شورای عالی آموزش و پرورش عضو می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تقدیر از دست اندرکاران انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در ساختمان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم بطحایی گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۲ مرحله آن هم برای صندوق ذخیره فرهنگیان که فضاسازی سنگینی اطراف آن وجود داشت وبرای معلمانی که در این صندوق سهم داشتند، اقدام قابل توجهی بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: علی رغم تمام فراز و فرودها کار به خوبی جلو رفت و به سرانجام رسید اما بدون اشکال نبود این موضوع را می پذیریم ولی در نهایت سه نفر از همکارانمان را در هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان داریم.

بطحایی تصریح کرد: آموزش و پرورش بدون همفکری بدنه معلمان به موفقیت نخواهد رسید و این آموزش و پرورش است که از چنین سرمایه‌ای برخوردار است و در سایر نهادها چنین سرمایه ای وجود ندارد.

وی بیان کرد: وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته نقطه قوت برای آموزش و پرورش محسوب می شود؛ خبر امیدوارکننده در طول ایام انتخابات، انتخاب سه نفر از اعضا در همان مرحله اول بود و با ائتلاف صورت گرفته فرهنگیان شاهد هماهنگی بالای این اعضا بودیم و در کمتر انتخاباتی این موضوع قابل رویت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا سه نفر از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش را از میان مدیران واحدهای آموزشی با همین روش انتخاب کنیم.

بطحایی تصریح کرد: بعد از ماه رمضان جلسه از را با هیئت امنا خواهیم داشت و پیش از آن با اعضای فرهنگی جلسه می گذاریم تا روند کاری برای اعضای فرهنگی تبیین شود؛ حضور فرهنگیان در هیئت امنای صندوق نقش تشریفاتی نخواهند داشت و تصمیم گیری ها با حضور آنها ادامه دارد.

دموکراسی بهترین راه برای تحقق ایرانی آباد و آزاد است

همچنین در ادامه حصیری مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تجربه دموکراسی بهترین راه برای تحقق ایرانی آباد و آزاد است و این مهم آموختنی است و راه این آموختن صرفا رفتن به کلاس نیست بلکه باید در میدان واقعیت تمرین کنیم.

وی ادامه داد: ما فرهنگیان بابد تمرین دموکراسی و به ویژه تحمل شنیون نظرات مخالف را بیاموزیم و این موضوع را در متن زندگی هم تمرین کنیم.

مشاور وزیر انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان را نوعی تمرین دموکراسی دانست و تصریح کرد: این ابتکار روزنه امید را بین فرهنگیان ایجاد کرد که امیدوارم این روزنه امید به ثمر بنشیند.

حصیری گفت: تمرین مشارکت میان فرهنگیان در ایام انتخاب اعضای فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان را شاهد بودیم و این انتخابات در سالم ترین شرایط پایان یافت.

هچنین رحیم آصفی معاون امور اداری دفتر وزارتی گفت: این انتخابات جزو بی سابقه ترین کارها در آموزش و پرورش بود، ۸۵۰هزار شرکت کننده و هفت کمیته و ۳۵۰۰ نفر ثبت نامی در مرحله اول انتخابات داشتیم که در نهایت ۸۳ نفر برای مرحله دوم انتخاب شدند.

آصفی تصریح کرد: حمایت بخش های مختلف وزرات‌خانه در قالب یک تیم کار انتخابات را پیش برد البته کار بدون اشکال نبود ولی تمرین دموکراسی برای جامعه فر هنگیان به شمار می رفت.

معاون امور اداری دفتر وزارتی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح با تهدیدهایی مواجه شدیم گفت: با وجود این شرایط اقدامی کم نظیر در کشور را رقم زدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار