برای حل مشکل کمبود نهاده‌های دامی در مازندران بیش از ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن نهاده خریداری شده است.

حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندراندر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی هفته گذشته در مازندران گفت:دولت برای تنظیم قیمت محصولات دامی و حل مشکل تولید کنندگان دام و طیور استان بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز این بخش را از داخل کشور تامین کرده است.
وی با بیان ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن نهاده‌های دامی تهیه و از بندر امیرآباد و استان‌های همجوار وارد مازندران شده است: گفت: بخش زیادی از نیاز صنایع دام و طیور استان به ذرت علوفه‌ای بود که ۲۰ هزار تن از آن تهیه و به قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار ریال در اختیار دامداران استان قرار خواهد گرفت.
حیدرپور شرکت پشتیبانی امور دام استان را مجری توزیع این نهاده‌ها اعلام کرد و گفت: ۷۰۰ تن کنجاله سویا نیز از طریق خطوط ریلی کشور وارد مازندران شد که به قیمت هر کیلوگرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ ریال بین دامداران توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲ هزار تن ذرت از بندر امیرآباد و ۵۰۰ تن کنجاله از دیروز وارد استان شدند که توزیع آن از صبح امروز آغاز شده است.
وی حمایت از تولید کنندگان دام و طیور استان را از وظایف جدی دولت اعلام کرد و گفت: با توجه به حجم واردات نهاده‌های دامی دامداران و مرغداران مازندران نگران نباشند.
حیدرپور نوسانات نرخ ارز و حمل و نقل را از دلایل کمبود مقطعی خوراک دام و طیور دانست و افزود: تنظیم و حفظ آرامش بازار در صنعت دام، طیور با توجه به افزایش مصرف گوشت در ماه مبارک رمضان از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.
انتهای پیام/ک


نهاده‌های دامی از راه رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار