طاهری از صدور ۲۵ هزار مجوز جذب نیرو در آموزش و پرورش برای امسال خبر داد.

مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو برای آموزش و پرورش صادر شدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید طاهری مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه در برنامه پرسشگر‌ در خصوص چالش‌های جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد:  آموزش و پرورش با توجه به اسناد بالا دستی سند تحول و برنامه ششم مسائلی در 4 دسته محتوایی، ساختار اداری و نیروی انسانی، امور مالی و تجهیزات و فضای آموزشی دارد که باید تمامی این موارد را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: طی جلساتی با آموزش و پرورش به بررسی تعداد دانش آموزان و مشکلات مربوط به نیروی انسانی پرداخته‌ایم چراکه تا سال 1420 تعداد دانش‌آموزان با روندی سینوسی‌ طی می‌شود و باید برای این دانش‌ آموزان نیروی انسانی کافی داشته باشیم‌.

طاهری بیان کرد: اکنون تعداد حقوق بگیران در آموزش و پرورش 928 هزار نفر است و آمار بازنشستگان‌ 40 هزار و 819 نفر برآورد شده است. بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری نیروهای با مدرک کارشناسی ارشد می‌توانند تا 35 سال فعالیت کنند، بنابراین باید از این نیروها به نحوی صحیح استفاده کنیم تا با مشکل کمبود نیروی انسانی بطور نسبی‌ مقابله کرده باشیم.

مدیرکل‌ امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه از صدور مجوز جذب نیروی انسانی برای 25 هزار نیروی جدید آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ساماندهی نیرو در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است که باید با روش‌های اصلاح ساختار این چالش را برطرف کنیم و در این مسیر هرگز به خصوصی‌سازی تأکید نداریم.

انتهای پیام/

بررسی  چالش‌های جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۲۰:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام، ببخشید من متوجه نشدم. منظور از 25 هزار نفر دقیقا چه کسایی هستند. بعلاوه این آزمون پیش رو هستند یا جدای اون؟
یا مخصوص کنکور 97؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
بابیشتر نظارت بشه