رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در 10 مسجد شاخص اصفهان از جمله مسجد امام و حکیم خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر عسگری ، امروز در نشست خبری ستاد مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی و روز جهانی قدس گفت: شاید آن زمان کسی باور نمی کرد با تظاهرات و پشتوانه مردمی بتوان رژیم طاغوت که تا دندان مسلح بود را در فاصله زمانی کوتاه از پا درآورد اما انقلاب اسلامی به سبب ویژگی های رهبر کبیر انقلاب و امدادهای غیبی به پیروزی رسید.

وی گفت: جوانان و نوجوانان باید رهبر انقلاب، دیدگاه ها و اندیشه های او را  به خوبی بشناسند، تا قدر استقلال و آزادی را بدانند و بتوانند ادامه دهنده راه آرمان های انقلاب باشند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان دلیل ماندگاری امام را ایمان، توکل و اخلاص ایشان دانست و افزود: رهبر انقلاب مسیری را ترسیم کرد که به شخص وابسته نباشد و حتی پس از ایشان راه انقلاب ادامه یافت.

وی با اشاره به همزمانی شب های قدر با سالگرد رحلت امام خمینی و واقعه 15 خرداد، گفت: در این شب ها باید از ظرفیت اجتماع مردم برای تبیین بیشتر اندیشه‌های امام خمینی بهره برد. به همین منظور در 10 مسجد شاخص اصفهان از جمله مسجد امام، حکیم و دیگر مساجد سخنرانان  در این باره سخنرانی می کنند.

عسگری افزود: مراسم ویژه‌ای 13 خردادماه ساعت 9 و نیم صبح در گلستان شهدای اصفهان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نیلی پور با محوریت تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی و 14 خردادماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین ملکی ساعت 10 صبح پیرامون اندیشه های حضرت امام و گسترش دین و معنویت در سالن صدا و سیما برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در اسلام دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم ستیزی همواره توصیه شده، معتقد است: روز قدس روز صف بندی حق در برابر باطل و عدل در مقابل ظلم است و آزادی مسجد الاقصی که به فرموده حضرت علی(ع) یکی از چهار قصر بهشتی است همواره یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی است و در واقع روز قدس روز فلسطین نیست بلکه روز بیداری اسلامی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در راهپیمایی روز قدس مردم از ساعت 10 صبح از مسیرهای سه گانه به سمت مصلی نماز جمعه حرکت می کنند و سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سالک خواهد بود.

مسؤول اردویی و راهیان نور سپاه صاحب الزمان(عج) در نشست امروز افزود: امسال دومین سالی است که ارتحال امام خمینی با ماه مبارک رمضان همزمان است در نتیجه به سبب روزه داری مردم و بعد مسافت، تنها 7 استان همجوار تهران به مراسم اعزام می شوند.

عباس محمدی با اشاره به سهمیه اصفهان برای اعزام مردم به مراسم ارتحال امام خمینی افزود: از شهرستان کاشان 28 ، آران و بیدگل 17 ، اردستان 5 و نطنز 4  دستگاه اتوبوس،2600 نفر را به حرم امام(ره) انتقال می دهند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان در پایان گفت: روز 13 خرداد برای دسترسی راحت مردم در محدوده گلستان شهدا، علاوه بر خدمات دهی روزانه، خدمات اختصاص  در نظر گرفته شده است.

قدرت الله افتخاری افزود: در  روز قدس از تمام مسیرها مردم را به نقاط سه گانه مبدا خواهیم رساند. در این روز هم به جز اتوبوس های روزانه و معمولی، اتوبوس های ویژه رایگان مردم را به محل‎های مورد نظر راهپیمایی می‎رسانند.

معاون خبر صدا و سیما مرکز اصفهان گفت: روز قدس، روز بزرگداشت رحلت رهبر انقلاب و همه ی مناسبت های انقلابی از اهمیت ویژه برخوردار است چون نوعی یادآوری برای اهداف انقلاب به شمار می رود.

سید محسن طباطبایی افزود: برای صدا و سیما مناسبت های انقلابی اولویت اول است به همین منظور ساخت مستندهای و گزارش های خبری در این خصوص را شروع کردیم و تمام تلاش ما این است که راهپیمایی و مراسم را به خوبی پوشش دهیم.

سید علی معصومی‌زاده، معاون سیما صدا و سیمای مرکز اصفهان  هم در این مراسم گفت: همچون سال های گذشته معاونت سیما برنامه های متعددی را در نظر دارد، از چند روز قبل از رحلت امام(ره) مستندها و تله فیلم‎هایی متناسب برای پخش در نظر گرفته شده است، همچنین برای روز جهانی قدس تعدادی فیلم، مستند و میان برنامه های مختلف پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.