۷۰ درصد آموزش‌ ها در مراکز فنی و حرفه‌ ای مازندران مربوط به صنعت است.

جمشیدی معاون آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای پلی برای ورود افراد به بازار کار است به همین دلیل بیشترین آموزش‌ ها به رشته‌ های صنعتی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه شاخه‌ ها کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر نیز در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ ای آموزش داده می‌ شوند، افزود: امکانات و تجهیزات همه ۲۰ مرکز آموزشی دولتی رایگان در اختیار کارآموزان قرار می‌ گیرد.

جمشیدی افزود: مهارت‌ های فنی و حرفه‌ ای در زندان ها، پادگان‌ ها و اردوگاه‌ ها نیز رایگان به متقاضیان آموزش داده می‌ شود.

معاون آموزش فنی و حرفه‌ ای مازندران گفت: برای افزایش مهارت آفرینی در استان گروه‌ های سیار آموزش در روستاها، زندان ها، پادگان ها، اردوگاه ها، صنایع و اصناف اعزام می‌ شوند.

وی دوره‌های آموزش ایجاد مهارت را ۴ تا ۶ ماهه اعلام کرد و افزود: گروه‌ های مشاوره آموزش فنی و حرفه‌ ای برای توانمند سازی دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه‌ ها و مدارس نیز مستقر شدند.

جمشیدی با بیان اینکه دانشجو‌ها در پایان دوره دانشگاهی به جای دوره کارورزی و کارآموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ ای حضور می‌ یابند، گفت: طرح ایران مهارت نیز از پایه تحصیلی هفتم آغاز و در پایه‌های تحصیلی هشتم و نهم ادامه می‌ یابد تا در مقطع دوم متوسطه این آموزش تکمیل شود.

انتهای پیام/ م

صنعت پیشقراول آموزش‌ های فنی وحرفه‌ ای

برچسب ها: اخبار علمی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار