محمد طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تنها دلیل عدم استقبال مردم از خرید کالای داخلی، کیفیت پایین این اقلام است،این در حالیست که به لحاظ قیمتی ،تولیدات ملی شرایط نسبتا مناسبی در مقایسه با موارد مشابه خارجی دارند.
وی ضمن انتقاد از بی توجهی تولیدکنندگان داخلی نسبت به افزایش کیفیت تولیدات خود، افزود: نباید به حمایت دولت دل ببندیم بلکه باید برای ارتقا کیفیت کالا و تامین منابع مالی مناسب به سرمایه گذاران بخش خصوصی اعتماد کنیم.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطر نشان کرد: معتقدم تولیدکننده ای که منتظر حمایت سازمان یا نهاد خاصی است، نمی تواند به افزایش سرمایه ملی و رونق بازارهای داخلی کمک کند.
وی گفت: متاسفانه در دو ماه اخیر تنها به بیان شعار حمایت از کالای ایرانی اکتفا کرده ایم،چرا که طبق آمارهای بدست آمده در مدت مذکور استقبالی قابل توجهی از لوازم خانگی ایرانی صورت نپذیرفته است.
طحان پور با اشاره به استقبال صددر صدی مردم از برخی کالاهای تولید داخل، افزود: برای مثال کیفیت مناسب یک آبگرمکن ایرانی موجب می شود تا میزان تقاضای این کالا در بازار لوازم خانگی رضایت بخش باشد، آیا این مصداق خوبی برای سایر کالاهای ایرانی نیست تا با ارتقا کیفیت کالایشان به رتبه خوبی از فروش برسند؟
وی تصریح کرد: این روزها اکثر کارخانه دارها دم از متضرر شدن به علت نوسانات ارزی می زنند . این موضوع اجنتاب ناپذیری است و قطعا بر کاهش تولید و رکود بازار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: شاهد آن هستیم که کارخانه های در شرف ورشکستکی به جای شراکت با سرمایه گذاران بخش خصوصی، اقدام به تعطیلی بخشی از کارگاه های خود می کنند این موضوع ضربه مهلکی را به اشتغال و تولید ملی کشور وارد می کند.
وی اظهار کرد: موضوع دیگری که تولیدکنندگان ایرانی آن را به شوخی گرفته اند، خدمات پس از فروش کالاهاست.متاسفانه کارخانه های ایرانی در ایفا نقش حمایتی برای مشتریان خود بسیار ضعیف عمل می کنند.
طحان پور در پایان تصریح کرد: خدمات پس از فروش یکی از جدی ترین مواردی است که خریدار را برای اعتماد به کالای ایرانی تشویق می کند لذا زمانی که این موضوع وجود نداشته باشد، مشتری به خرید کالای خارجی میل پیدا می کند.
انتهای پیام/
درفروردین 94درخواست تعویض سنسورکاپوت پژو 206مدل 94مربوط به خودروتحویل نمایندگی مجازایران خودرو راداده ام.باگذشت بیش ازسه باهربارمراجعه می گویندسایت خراب است وبازنمی شودلطفا راهنمایی نمایید به کجا مراجعه وپیگیر درخواستم باشم.
خدمات پشتیبانی هم اصلا جوابگو نیست.
یخچال الکترواستیل که ۳ میلیون تومان پول دادم و انگار پولم رو دور ربختم
خدمات پشتیبانی هم اصلا جوابگو نیست.
یخچال الکترواستیل که ۳ میلیون تومان پول دادم و انگار پولم رو دور ربختم
من رفته بودم یه لباسشویی گرفتم کارتن را در اوردم نصب کردم موتور لباسشویی صدا میداد آخه چرا باید اینطوری باشه ؟