بنا به گفته یک تولیدکننده داخلی گیت‌های بازرسی، محصولات ملی ما در این زمینه طبق استاندارد‌های جهانی با نسخه‌های مشابه خود در اروپا و آمریکا مطابقت دارد.

 ساخت گیت‌های بازرسی در سیطره مهندسان ایرانی/ مدیران از وجود بسیاری از کالاهای ملی بی‌خبرند به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم‌های امنیتی و بازرسی (گیت‌های ورود و خروج) جزو تجهیزات جدانشدنی سازمان‌های دولتی و غیردولتی و فرودگاه‌هاست. این کالا اغلب از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، ترکیه و چین وارد می شود.

خوشبختانه حدود چهار سالی است که این انحصار به دست دانش آموختگان برتر کشوری شکسته شده است و متخصصان به تولید این نوع محصول  تحت عنوان کالای ایرانی و صددرصد بومی مشغول هستند.

در راستای این موضوع با مجتبی دستی ،دانش آموخته رشته ساخت و تولید ماشین ابزار آلات و تولید کننده دستگاه های امنیتی و بازرسی که چند سالی است  فعالیت خود را در طراحی و ساخت این محصولات  شروع کرده است مصاحبه ای داشته ایم که در ادامه می خوانید:

دستی با اشاره به توانمندی مهندسان داخلی برای تولیدات ملی ،اظهار کرد: ورود به این راه دشواری های زیادی  را به دنبال دارد اما پا فشاری نخبگان ایرانی برای شکستن انحصار محصولاتی که  تنها در دست کشورهای غربی و اروپایی  است ، سختی ها را به کام مهندسان،  شیرین می کند.

وی در تشریح سازو کار شرکت های تولید گیت های بازرسی در ایران ، بیان کرد: این دستگاه ها به طور کامل در داخل طراحی،برنامه نویسی و ساخته می شوند در نتیجه ایران نیز با تولید این محصول به جمع کشورهای دارای این صنعت پیوسته است.

 

ب

 

این تولید کننده با اشاره به سیستم های طراحی شده در داخل گفت: مهندسان بخش آی تی ما تمام مراحل چیپست نویسی( مجموعه‌ای از تراشه‌ها) را بسته به تقاضای مشتریان داخلی انجام می دهند چرا  که بخشی از نرم افزارهای  سیستم های وارداتی، هیچ مصرفی در سازمان های ما  ندارد.

وی در پاسخ به میزان  واردات  مواد اولیه در این صنعت، گفت: در  تلاشیم تا از مواد اولیه داخلی استفاده کنیم اما موادی نظیر ورقه استیل که تجهیزات تولید و ساخت آن در داخل کشور وجود ندارد ،وارداتی است و ساخت این قطعه تنها در دست چند کشور معدود دنیاست.

 

کالای ایرانی با کیفیت ممتاز جهانی/سازمان‌ها از وجود بسیاری از تولیدات ملی بی خبرند

 

شرکت های ایرانی از بی اعتمادی سازمان های دولتی ضربه می خورند

دستی با تاکید بر لزوم حمایت سازمان های مسئول از شرکت ها و تولیدات ایرانی، گفت: یکی از کارهای مفیدی که در حوزه حمایت از بخش دانش بنیان صورت گرفت، معافیت این شرکت ها از پرداخت مالیات است که قطعا این امر نیز گامی موثر برای پیشرفت تولید داخلی است اما منظور ما از حمایت کالای ایرانی،تنها گرفتن تسهیلات و منابع مالی نیست بلکه ما نیازمند خرید محصولاتمان و تبلیغات آن در سازمان های داخلی هستیم.

وی با اشاره به بسته های حمایتی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان  افزود: سهولت دسترسی به مواد اولیه،ایجاد امنیت شغلی، ارائه مکان و زمین با قیمت مناسب برای ساخت کارگاه و.. از جمله  نیازمندی های  شرکت های تازه تاسیس و دانش بنیان است.

تولید کننده قطعات امنیتی وبازرسی گفت: در ایران تنها دو شرکت هستند که به ساخت کاملا بومی این محصولات می پردازند.

مدیران تولیدات ایرانی را نمی شناسند

وی با ابراز تاسف از نادیده گرفتن کالای ایرانی توسط برخی از مدیران تصریح کرد: مدیران با بی اعتمادی به کالاهای تولید داخل، برای خرید گیت های بازرسی خارجی با ما تماس می گیرند، برای مثال شرکت نفت چندی پیش جهت سفارش دستگاه های امنیتی و بازرسی  مورد نیاز خود به شرکت ما مراجعه کرد که بعد از مذاکرات متوجه شدیم این شرکت به دنبال تهیه نسخه خارجی این دستگاه هاست در صورتی که دستگاه هایی که در داخل تولید می شود طبق  آزمایش های بین المللی و استاندارد های جهانی با نسخه های مشابه خود در  اروپا و آمریکا  مطابقت دارد.

دستی خاطر نشان کرد:لازم به ذکر است که ما پس از تولید  محصولاتمان در داخل،گارانتی  واقعی را برای خرابی،تعمیرات و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می کنیم.

وی با اشاره به روند جذب نیرو در این شرکت گفت: در ابتدای کار،  تنها یک گروه چند نفره  متشکل از مهندسان طراحی با سرمایه ای اندک بودیم اما مفتخریم که پس از گذشت 3 سال از آغاز فعالیتمان هم اکنون زمینه اشتغال 15 نفر دیگر در این کارگاه را فراهم کرده ایم.

لزوم برقراری دائمی و مستمر نمایشگاه های دانش بنیان

دستی تصریح کرد: با نمایش محصولتمان  در نمایشگاه بین المللی دستگاه های الکترونیک(تکنولوژی پیشرو)  بسیاری از سازمان ها به بی اطلاعی از  تولید این کالا در داخل اذعان می کردند.

این تولید کننده داخلی در پایان گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه با استقبال قابل توجهی رو به رو شدیم و توانستیم سفارش های خوبی برای ساخت دستگاه های امنیتی بگیریم،وزارت خانه ها باید درخصوص  برپایی نمایشگاه هایی از این دست اهتمام ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است؛ هم اکنون بیش از 85 درصد سیستم های حفاظتی و امنیتی داخلی، را محصولات اروپایی و بعضا آسیایی(چین وترکیه) تشکیل می دهد که با توجه به سیاست های مطرحی درباره حمایت از کالای ایرانی، باید توجهات در این بخش نیز به استفاده از دستگاه های داخلی متمرکز شود چرا که علاوه بر تقویت اشتغال ، سیستم حفاظتی کشور هم با امنیت بالاتری به کار خود ادامه خواهد داد.

گزارش از نرگس معززی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پیمان عباسی
۰۰:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
کشور عزیزما با وجود مهندسان و مدیران زحمت کشی چون شما نیازی به کالای خارجی نداره. درود برشما که همچین کالای با کیفیتی برای کشورمون تولید میکنید. برای توسعه اقتصاد کشورمون باید از مهندسان زحمت کشی چون شما حمایت بشه. انشالله ازکالای ایرانی حمایت بشه.
Germany
پیمان عباسی
۰۰:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
کشور عزیزما با وجود مهندسین و مدیران زحمت کشی چون شما نیازی به کالای خارجی نداره. درود بر شما که همچین کالای با کیفیتی برای کشورمون تولید میکنید. ازکالای ایرانی بیشتر حمایت کنیم تا اقتصاد کشورمون رو توسعه بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
به امید روزی که وقتی یک شرکت تولیدی خوب در ایران هست مسئولینمون ازش خوب حمایت کنند که نه تنها در داخل بلکه تولیداتش در سطح جهان مطرح بشه
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۶:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
ب امید روزی ک از کالای داخلی حمایت بشه تا اقتصاد کشور رونق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
سيد جواد طباطبايي
۱۵:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
مهندسان إيراني كشور ما هميشه سعي در تلاش دارند برأي آرائه سيستم حفاظتي و امنيتي داخلي .درود بر مهدنسان نخبه كشورمان موفق باشيد هميشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق
۱۵:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
تاوقتی کالای ایرانی با این کیفیت در داخل کشور موجود است چرا کالای خارجی؟؟؟!!!!!!


درود برمدیران زحمت کش کشورمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
تنها راه نجات کشور از وضع کنونی اتکا به توان داخلیه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام چجوری میشه سفارش گیت بدیم؟لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
ما داریم روی یه گیت جدید کار میکنیم که قابلیت تشخیص وکتورسازی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
خوشحال از اینکه و در این صنعت حرفی برای گفتن داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
وقتی ما گیت های بازرسی برند داریم چرا باید وارد کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
باید از تولید کنندگان اینطور کالاها بیشتر حمایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
ما در امنیت حرف اول را میزنیم درود بر مردان بزرگ ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
درود بر نخبگان ایران اسالامی
Iran (Islamic Republic of)
saba
۰۹:۴۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
واقعا دست مریزاد .. اولین شرکت دانش بنیان هست میبینم که انقدر با عظمته .. انشالله همیشه موفق باشند
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۸:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
وقتی ما میتونیم اینقدر راحت تولیدات برند داشته باشیم چرا یک کم تلاش نمیکینم
Iran (Islamic Republic of)
سید علی اکبری
۰۸:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
درود بر شما همبشه توی دنیا حرف اول رو میزنیم . ان شالله تو بازار های بین المللی جوانانمون رو ببینیم
United States of America
ناشناس
۰۴:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
مدیران از چی با خبرن ؟
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۰۳:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
دست مریزاد خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید این اتفاقی رخ بدهد که مدیران از وجود کالاهای ملی بی خبر باشند؟!
آخرین اخبار