بخشدار مرکزی تهران گفت: روستاهایی که از چالش‌های زیست محیطی به دور هستند، می‌توانند قلب گردشگری تهران باشند و در فرهنگ سازی نقش مهمی را ایفا کنند.

روستاها می‌توانند قلب گردشگری تهران باشندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین سروری بخشدار مرکزی تهران پیرامون مسائل فنی بخشداری در نشست هفته محیط زیست شهرستان‌های تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه محیط زیست با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: تا حدودی خود مسئولان و کارشناسان در این حوزه مقصر هستند و اگر همه مسئولان با هم همکاری داشته باشند می‌توانند بر این مشکلات فائق آیند.

وی ادامه داد: روز جهانی محیط زیست همزمان با ماه رمضان و رحلت‌ امام خمینی(ره) و روز جهانی قدس و همچنین شب‌های پر فیض قدر مقارن شده است و اگر بخواهیم شرایط موجود را متناسب با این مناسبت‌ها هماهنگی کنیم، می‌توان از این مناسبت‌ها برای فرهنگ‌سازی و آگاهی مردم در زمینه محیط زیست و مشکلات آن استفاده کنیم.

سروری گفت: این ایام می‌تواند فرصت خوبی برای اجرای برنامه‌های هفته محیط زیست باشد.

وی افزود: در استان تهران روستاهای معدودی وجود دارد که باید از ظرفیت‌ هر کدام از این روستاها برای اجرای برنامه‌های توسعه پایدار زیست محیطی استفاده کرد، چرا که روستاها قدرت فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست را دارند.

بخشدار مرکزی تهران تصریح کرد: باید نگاه‌هایمان نسبت به روستاهای اطراف تهران اصلاح شود، چرا که اجرای برنامه‌های راهبردی در این روستاها می‌تواند کمکی در جهت فرهنگ‌سازی مردم برای جذب گردشگر به این روستاها باشد.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست روستایی برای شهرستان‌های تهران بسیار مهم است، چرا که روستاها به عنوان منبع حفاظت از منابع زیست محیطی محسوب می‌شوند.

سروری گفت: فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست از ابتدا باید صورت می‌گرفت و نهادها و همچنین تشکل‌های مردمی باید از همان ابتدای تصویب قانون حفاظت از محیط زیست، حمایت می شدند.

وی افزود: در بسیاری از حوزه‌های زیست محیطی و توسعه پایدار عقب‌نشینی کرده‌ایم که آثار سوء آن را هم امروز شاهد هستیم.

بخشدار مرکزی تهران تصریح کرد: بحران محیط زیستی که هم اکنون شاهد آن هستیم به علت نبود مدیریت درست و نگاه محیط زیستی مسئولان بود.

وی افزود: روستاهایی که از چالش‌های زیست محیطی به دور هستند، می‌توانند دستخوش توسعه و هدف‌گذاری زیست محیطی باشند و می‌توانند قلب گردشگری شهرستان تهران محسوب شوند.

سروری گفت: اگر برای حفظ محیط زیست در شهرستان تهران همه ارگان ها با هم بسیج شوند، می‌توانیم کاستی‌های این حوزه را جبران کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار