وزیر خارجه هند اعلام کرد که این کشور فقط از تحریم‌هایی که سازمان ملل اعمال کند، پیروی خواهد کرد و به تحریم‌های آمریکا کاری ندارد.

وزیر خارجه هند: فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم، نه تحریم‌های یکجانبه کشور‌های دیگربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «سوشما سوآراج»، وزیر خارجه هند امروز (دوشنبه) اعلام کرد که موضع این کشور در قبال ایران از هر کشور دیگری مجزاست و هند فقط به تحریم هایی که سازمان ملل اعمال کند، پایبند خواهد بود، نه تحریم هایی که کشورهای دیگر از جمله آمریکا علیه ایران اعمال کرده اند.

وی در واکنش به تصمیم اخیر آمریکا درباره خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران گفت: «هند فقط از تحریم هایی که سازمان ملل در نظر بگیرد، پیروی خواهد کرد و نه تحریم های یک جانبه‌ای که کشورهای دیگر اعمال کنند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه جاری میلادی این کشور را از برجام خارج کرد و مدعی شد که شدیدترین تحریم ها را علیه تهران اعمال خواهد کرد.

ایران و هند از دیرباز روابط سیاسی و اقتصادی با یکدیگر داشته اند و ایران از جمله تأمین کنندگان اصلی نفت هند محسوب می شود.

وزیر خارجه هند قرار است اواخر امروز با «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه کشورمان که هم اکنون در دهلی نو به سر می برد، ملاقات کند. این دو مقام قرار است درباره نقض برجام توسط آمریکا با یکدیگر گفتگو کنند.

انتهای پیام/

انتقاد هند از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
لعنت بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
خوب خودتو شیرین کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
بابا يه موشك اتمي بزنين صحراي نوادا تا آمريكائيا حساب كار دسشون بياد و دست از زورگويي وردارن
آخرین اخبار