آذری‌پور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند که سالیانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود در حالیکه ۱۵ میلیارد نخ آن رقم دروغی است.

آمار وزارت صنعت از میزان مصرف سیگار در کشور دروغ است/ صنعت دخانیات پولدار استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن آذری‌پور عضو کمیته سیاست‌گذاری کنترل دخانیات در نشست خبری روز جهانی بدون دخانیات‌ که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: تنها صنعتی که توانسته در کشور سیاست اصل 44 را محقق کند صنعت دخانیات است؛ همچنین تنها صنعتی که همیشه سرمایه‌گذار خارجی دارد صنعت دخانیات است.

وی ادامه داد: آمار وزارت صنعت مصرف 55 ميليارد نخ سيگار در سال است اين آمار صنعت است نه وزارت بهداشت، بر اساس آمار وزارت بهداشت 10ميليون سيگارى داريم كه روزانه به طور متوسط در كشور 10 نخ سيگار مصرف مى كنند، در مجموع 100ميليون نخ در روز مى شود و ميزان نخ مصرفى سيگار در سال 36 ميليارد و 500 ميليون مى شود كه در حالت بدبينانه 40 ميليارد نخ سيگار ايرانى ها مصرف مى كنند و صنعت به دروغ اعلام مى كند كه ميزان نخ سيگار مصرفى ٥٥ ميليارد است تا صنعت را توجيه كند كه شركت هاى دخانيات وارد كشور شوند.

75 میلیون جمعیت ایرانی دخانیات مصرف نمی‌کنند

آذری‌پور ادامه داد: صنعت دخانیات پولدار است و 75 میلیون جمعیت ایرانی که دخانیات مصرف نمی‌کنند را هدف قرار داده است.

وی افزود: نماینده‌ای که استفسار‌یه آزادی قلیان در قهوه‌خانه‌ها را به مجلس می‌آورد و طرف صنعت پولدار دخانیات است دنبال آن بوده که در دور بعدی در مجلس رأی بیاورد‌.

عضو کمیته سیاست‌گذاری کنترل دخانیات گفت: بخشی از نظام حاکمیت در قوه‌ مقننه و مجریه‌ اشتباه‌ دریافته‌اند که اگر جلوی مصرف مواد دخانی‌ در اماکنی مانند قهوه‌خانه‌ها را بگیرند مردم سراغ مواد مخدر می‌روند.

وی ادامه داد: برخی علت آزادی مصرف قلیان را این عنوان می‌کنند که جوانان و نوجوانان تفریحی ندارند، این درست نیست که بگوییم چون تفریحی‌ وجود ندارد بروند و قلیان بکشند‌ نوجوانی که قلیان یا سیگار‌ می‌کشد به تدریج از جامعه دوستان خود طرد شده و به سمت جامعه ناسالم‌ می‌رود که در نهایت خطر اعتیاد را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار