مدیر پیشگیری‌های امنیتی وانتظامی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ ماه اول سال جاری وقوع جرم سرقت در استان پنج درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا باغ شیرین مدیر پیشگیری‌های امنیتی وانتظامی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ۲ ماه اول سال جاری وقوع جرم سرقت در استان پنج درصد کاهش داشته است.

غلامرضا باغ شیرین  افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۲ درصد از سرقت‌های استان کشف شده است.

وی با تاکید بر روند مبارزه با سرقت و بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه ادامه داد: طی این مدت ۱۱ فقره باند سرقت در استان متلاشی و برخورد با خریداران اموال مسروقه در قالب طرح‌های مستمر انتظامی محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال همچنین اقدامات مرتبط با گام‌های اجرای طرح مبارزه و پیشگیری با مالخری به نحو موثری در استان عملیاتی شده که می‌توان این مهم را از ثمرات تعامل مثبت و منسجم کلیه نهاد‌های متولی در این حوزه قلمداد کرد.

باغ شیرین با تشریح ساز و کار اجرای این طرح در استان گفت: در نیمه‌ی دوم سال گذشته بانک اطلاعاتی واحد‌های صنفی مخاطب شناسایی شده و عملیات روانی مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی از تجمیع بانک‌های اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای در حوزه سرقت و مالخری و کنترل ضابطه‌مند مالخران حرفه‌ای و رها شده از زندان خبر داد و افزود: یکی از بستر‌های اصلی عرضه کالای مسروقه فضای مجازی و بستر اینترنت است که ضرورت دارد تا سازوکار مناسب و کارآمد در جهت کنترل فضای مجازی و مقابله و برخورد با خرید و فروش اموال مسروقه در این بستر طراحی و تدوین شود.

باغ شیرین تصریح کرد: امیدواریم با مدیریت نظام‌مند بازار‌های عرضه کالا‌های مصرفی در مورد سرقت در سال جاری کاهش چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام/ع

کاهش سرقت در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: سرقت ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار