مسابقات شطرنج جام "تکریم رمضان با ورزش و یادمان حضرت امام خمینی(ره)" استان کرمان با قهرمانی استاد بزرگ پوریا درینی از جیرفت به پایان رسید.

فرشاد ثمره، مسئول برگزاری این رقابت ها در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: رقابت های شطرنج جام "تکریم رمضان با ورزش و یادمان حضرت امام خمینی(ره)" استان کرمان با حضور ۲۶ شطرنج باز از شهرهای کرمان، جیرفت، سیرجان، رفسنجان و بردسیر به صورت سریع در محل هیئت شطرنج کرمان برگزار شد. 

وی افزود: در پایان، پوریا درینی از جیرفت با ۸ امتیاز از ۸ بازی قهرمان شد.

ثمره تصریح کرد: پوریا درینی در ایران رتبه نخست ریتینگ سریع را دارد و از این جهت اختلاف فاحشی از نظر سطح با سایر شطرنج بازان استان دارد.

وی یادآور شد: فرشاد ثمره از کرمان و حامد بهروزی مقدم از رفسنجان نیز به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.

ثمره گفت: در بخش رده های سنی هم، مرتضی حسینی از رفسنجان بهترین بازیکن کمتر از ۱۴ سال، حسین محمدی از کرمان بهترین بازیکن کمتر از ده سال و ولی الله علیزاده بهترین بازیکن بالای ۵۰ سال شدند.

وی افزود: مرتضی حسینی با 72 واحد افزایش ریتینگ، بیشترین افزایش ریتینگ را در بین 26 شرکت کننده داشت.

ثمره با اشاره به اینکه حسین محمدی با کسب 5 امتیاز  و کسب رتبه ی هفتم پایانی و افزایش 67 واحد ریتینگ عملکرد خوبی در این رقابت ها داشت، تصریح کرد: این بازیکن خود را برای مسابقات شطرنج سریع نوجوانان جهان که 31 خرداد جاری در بلاروس برگزار می شود، آماده می کند.

وی یادآور شد: در این رقابت ها، ولی الله علیزاده بازیکن پیشکسوت نیز توانست در دور دوم سید حسینعلی حسینی قهرمان سابق استان را متوقف کند.

ثمره افزود: شهرستان رفسنجان بیشترین تعداد شرکت کننده بعد از کرمان را داشت و 2 مقام از 6 جایزه هم به رفسنجان رسید.

انتهای پیام/ب

پایان مسابقات شطرنج جام رمضان استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار