پس از 3 روز رقابت نفس گیر بین 80 شرکت کننده از سراسر کشور، سرانجام مسابقات پرشور جام گل گهر با قهرمانی هادی آقاجانی، شطرنج باز اصفهانی پایان یافت.

مسعود رشیدی، دبیر هیئت شطرنج شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: سومین دوره رقابت های شطرنج جام گل گهر ۹۸ از چهارم اردیبهشت جاری  با حضور۸۰ شرکت کننده از ۱۷ استان کشور در شهر سیرجان استارت خورد.

وی افزود: در پایان این رقابت ها که در ۸ دور انجام شد، هادی آقاجانی از اصفهان با کسب ۷ امتیاز موفق به فتح سکوی نخست شد.

رشیدی تصریح کرد: ایلیا درینی، شطرنج باز خوش آتیه جیرفتی با ربودن گوی سبقت از دیگر رقبا با کسب 6.5 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد تا احسان پنجعلی بازیکن خوشفکر آذری زبان از شهر زنجان با 6.5 امتیاز عنوان سومی این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: عماد بنی اسد از کرمان و شهرام آقایی از تهران هر دو با ۶ امتیاز به ترتیب مقام های چهارم و پنجم را به نام خود ثبت کردند و عنوان امتیاز آورترین بانوی شرکت کننده نیز با درخشش بی نظیر غزل گلزاری و کسب 4.5 امتیاز نصیب میزبان شد.

رشیدی گفت: عناوین امتیاز آورترین شرکت کنندگان زیر ۸ ، ۱۲ و ۱۴ سال هم به ترتیب توسط نوجوانان سیرجانی کسری بخشی زاده، امیر مهدی نویدی و سید آرمین ناصر علوی به ترتیب با ۳ ،4.5 و ۵ امتیاز تصاحب شد.

وی افزود: احسان ملکوتی نیز توانست با کسب ۶ امتیاز خود را به عنوان امتیاز آورترین بازیکن سیرجانی حاضر در مسابقات مطرح کند.

رشیدی تصریح کرد: در همین حال ضمن اینکه شاهد افزایش ریتینگ کسری رشن از کرمان با ۱۰۱، غزل گلزاری از سیرجان با ۸۷ و ایلیا درینی با ۷۸ واحد بودیم، بازیکنانی چون محسن اسلام زاده، خدیجه هاشمی، محمد ایرانمنش پاریزی، محمد کریم مهدی نژاد، اهد موحد، مهلا موحد، پویا پور شاه نظری، محمدرضا رنجبر و رادان ساوه موفق به اخذ ریتینگ شدند.

وی یادآور شد: در این مسابقات حسین محمدی اکبر آبادی از کرمان با 4.5 امتیاز به عنوان امتیاز آور ترین بازیکن زیر ۱۰ سال، هما اسماعیلی از اصفهان با ۴ امتیاز به عنوان دومین بانوی برتر، رضا عبداللهی صابر از تهران با ۵ امتیاز، امتیاز آورترین پیشکسوت بالای پنجاه سال، مختار قنبری از بندرعباس با 4.5 امتیاز دومین پیشکسوت بالای ۵۰ سال، محمد رضا رهنما از تهران با 5.5 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زیر ریتینگ ۱۷۰۰، مهداد ازلی با 4.5 امتیاز از اصفهان دومین بازیکن زیر ریتینگ ۱۷۰۰ و محمد رضا رنجبر از پاسارگاد و مسعود دائمی از کرمان هر دو با ۵ امتیاز به ترتیب به عنوان امتیاز آورترین و دومین  بازیکن امتیاز آور ریتینگ کمتر از ۱۵۰۰ معرفی شدند.

سومین دوره رقابت های شطرنج جام گل گهر 98، 4 تا 7 اردیبهشت جاری به میزبانی شهرستان سیرجان برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اختتامییه مسابقات شطرنج جام گل گهر ۹۸ در سیرجان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار