چهره‌های شناخته شده در عرصه‌های مختلف با انتشار پست‌هایی در صفحه ایسنتاگرامشان روز آزادی خرمشهر را تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت.
این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به‌فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده است.

 مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای به‌یادماندنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.
به مناسبت سوم خرداد هنرمندان و مسئولین کشور در خمراهی با دیگر هموطنان در صفحه اینستاگرامشان با انتشار پست‌هایی روز آزادی خرمشهر را تبریک گفته و یاد غیور مردانی که این حماسه عظیم را آفریدند گرامی داشتند.
در ادامه پست های چهره‌های مختلف را در این زمینه مشاهده می‌کنید.











انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار